STELLINGEN VAN 'ANNIEPANNIE'

Chili con carne op de cam...
Vooraankondiging Hongaars...
Makkelijk en lekker voor ...
Update Rotterdamse borrel...
Tuin en andere zaken.

VERDER IN 'OVERIG'

Zonder titel!
Als wij .....
Lijflied
Kattepoessies en hondensn...
groeien

UITGELICHT

Tea for two (60)
Op Zo 13 sept 09 door GogolBordello
‘Chavvie!!!’ Chavvie, dat is waar ook, zo noemde Manouche me altijd. Moeizaam kwam hij o...

Het laatste eindje meelopen.

Ik probeer het laatste eindje met je mee te lopen,maar ik kan je niet vinden,jij ziet mij niet.
Naar jou kijkend en je vasthouden zie ik geen herkenning meer,dat doet pijn.
Ik kijk in jouw ogen en zoek een heel klein stukje van ons leven.
Het is nog maar heel kort geleden dat ik afscheid moest nemen van Mam en nu moet ik het straks van jou.
Ik wil gewoon met je praten,je vasthouden,samen delen,maar dat stuk komt nooit meer terug.
Jij staat daar in de deuropening,je lichaam geeft het bijna op.
Jij sterke Vader,sportief,en altijd in voor een warm gesprek.
Beetje bij beetje heb jij je hele zijn moeten inleveren.Krampachti g wilde ik vasthouden,vasthoude n aan wat eens was.
Een warm gezin,stabiel,wij met z'n 3en een eenheid,ook al woonde ik niet bij jullie.
Niets kan ik voor je doen,je alleen maar vasthouden,en jij vindt dat ok.
Je 'praat'wat en staat na een paar minuten op.
Rondlopend door de gangen,je gaat me voorbij en ik knik eens,geen herkenning.
Nu ben je bijna aan het laatste stukje.
Niets ben jij nog wat jij was,en ik mis dat zo.
Je lichaam zo broos,zittend in een stoel.
""Hij is gelukkig hoor" zeggen de zusters.
Hij eet goed,en slaapt goed.
Het gesprek ga ik niet meer aan,ik heb afscheid genomen toen je uit je huis ging,nu moet straks echt van je afscheid nemen.
Maar ik kan je laten gaan,ik gun je rust en vrij zijn.
Vrij zal je zijn met Mam.
Dag Pap.
anniepannie Laatst aangepast: 11-6-08 15:18  Wijzig topic Meld misbruik Meld misbruik 
anniepannie
Wo 11 juni 08 16:18

Meld misbruikMeld misbruik

sorry voor de foutjes.

cindy
Wo 11 juni 08 16:49

Wat 'n triest verhaal.....en zoveel herkenning.
Je ouders die je altijd hebt gekend als sterke mensen. Mensen waar je op kon bouwen..die er altijd voor je waren en voor je zorgden...en dan die aftakeling. Iedere keer 'n stukje verder dood gaan...terwijl ze nog leven...en steeds maar weer van iets afscheid nemen. Gewoon vaak mens onwaardig. Ik word er ook zo verdrietig van.
Sterkte.

Dive
Wo 11 juni 08 17:05

Sterkte Annie, het is heel wat om je laatste ouder gedag te moeten zeggen

eline
Wo 11 juni 08 17:39

Jemig, AP.

Het lijkt me vreselijk als je iemand geestelijk niet meer kunt bereiken..... en vooral een ouder!
De broze buitenkant is er nog, de binnenkant is al weg...

TheaD
Wo 11 juni 08 19:53

Annie, zoveel herkenbaarheid. Bedankt voor je telefoontje lieverd xxx

Moniekie
Wo 11 juni 08 20:56

@ Annie : leven en dood zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. De enige zekerheid in je leven die je hebt, is dat je ooit zult sterven.

Alleen willen we voor de mensen die ons liefhebben en die wij liefhebben, dat moment zo lang mogelijk uitstellen en een vreselijk lot besparen.

Helaas hebben we dat niet altijd in de hand.
Misschien is het voor je vader beter, om niet zelf meer dat besef te hebben.
Voor hem zal het dan minder zwaar zijn.

Voor jou wordt het lastiger.
Jij moet het aanzien, en staat machteloos te kijken, je af te vragen hoe je hem kunt bereiken en óf dat ooit nog kan.
Geestelijk bedoel ik dan, fysiek kan het nog wel.
Omarm hem, knuffel hem, geef hem je warmte. Al is het dan niet in geestelijk contact, op die manier kun je nog wel een band hebben.
Ook al denk je misschien dat hij het niet voelt, voor jou is het ook belangrijk.
Denk aan de mooie dingen die er zijn en zijn geweest.

Zo kun je voor jezelf ook afscheid nemen.
Het stoffelijke is er later niet meer, de herinneringen blijven en zijn van onschatbare waarde.
Ik wens je sterkte en liefs.

SterreA
Do 12 juni 08 00:18

Afscheid nemen is moeilijk, pijnlijk en verdrietig. Iedere keer weer een stukje weg, verdwenen, terwijl hij nog leeft... Dat maakt het ook zo moeilijk, hij is er wel, maar toch ook weer niet. Je wilt vasthouden wat er nog is, maar het glipt tussen je vingers door.
De liefde voor elkaar en de herinneringen blijven echter Annie, een mensenleven lang! Een liefde die jij doorgeeft aan je kinderen en zij weer aan hun kinderen.
Dikke knuffel voor je!

Vianne
Do 12 juni 08 00:38

Lieve Gootje,

Elke mens heeft zijn eigen worstelingen zaols jij nu de jouwe doormaakt. Geef toe aan je verdriet om dat wat verloren gegaan is, dat schept ruimte voor de zoete herinneringen...

Hugs,
A.

Erik-
Do 12 juni 08 10:23

Mooi Annie,

Iik zie je pijn en verdriet om t verlies. Maar bovenal zie ik ook die liefde die er was en nog steeds is. Die zal niet verdwijnen vergeet dat niet.

heleentje
Do 12 juni 08 11:47

Annie
Ja meid afscheid .... pffff ken het gevoel. blijft moeilijk. De herinneringen blijven echt waar. Zo te lezen zijn dat bij jou hele mooie herinneringen. Sluit ze in je hart en haal ze vaak tevoorschijn.
Sterke meisie

mariaB
Do 12 juni 08 18:41

Lieve Annie, ik weet dat je hier niets aan hebt, maar: ik weet waar je doorheen gaat. Misschien is gedeelde smart een beetje half... Als je niet meer met hem kunt praten, kijk dan naar hem. Herinner je de mooie momenten en communiceeer in gedachten met hem. Als ik het me goed herinner, heb ik hier ooit een topic over geschreven. Oh ja! Het heette Dement-eren. Ik wens je veel sterkte met dit geestelijke afscheid. En ja, koester de liefde die je voor hem voelt!
Heel veel sterkte!

Sunshine1111
Zo 15 juni 08 19:49

hey leverd...kan er (gelukkig) nog niet over mee prtane, weet niet hoe het voelt maar neemt niet weg dat ik jou niet voel...
Weet niet wat k hierop moet zeggen, dus zeg maar niks...
Ben er voor je , in gedachten, foon of live...
Kus

Om te reageren moet je ingelogd zijn.
nickname
password
 Onthoud
Inlog kwijt?  Maak profiel

NIEUWE STELLINGEN

Zonder titel!
Op Di 07 sept door mimi08
Elke dag opnieuw moet je je krachten verzamelen om wakker te worden en doorgaan met leven....

kort dag maar misschien wel weer een keer gezellig
Op Di 07 sept door luckyluck48
A.s. zaterdag 11 september is er in mijn dorpje (een feestje omdat Gert de eigenaar van de...

Als wij .....
Op Ma 06 sept door CeJe
Als wij iets vergeten zeggen we "Ja, ik heb het zo waanzinnig druk . Als oude mensen iets...

Lijflied
Op Ma 06 sept door Thecla
Gisteren ben ik een eind wezen fietsen. Een podcast van Dance Department op mijn MP3. Geni...

welke vrouw op mv kan dit ook?
Op Ma 06 sept door sjonny67
Vrouw verzwelgt 181 kippenvleugels Uitgegeven: 6 september 2010 12:46 Laatst gewijzigd:...

home - singlesagenda - MVrienden - forum - oproepen - chat - datingsites - magazine - adverteren