STELLINGEN VAN 'LUCSKE'

Communicatie...poort van ...
Les feuilles mortes - De ...
Les feuilles mortes - De ...
OPSPORING...GEZOCHT. ..GE...
Verdwaald op singlesite.....

VERDER IN 'SINGLE LEVEN'

Baaldag!
Oude liefde roest niet......
Parencubs
Lekker knus een offdagje ...
Op welke leeftijd gaat de...

UITGELICHT

afbranden!
Op Zo 08 okt 06 door letze_go
ah,net email binnen hoe het mij bevalt hier.... niet best..... heb 1 bericht (ga dat erg...

OPSPORING...GEZOCHT. ..GEVONDEN

In mijn vorig kroniekje had ik het over een verdwaling op een singlesite.
Er zijn inderdaad heelwat singlesites. Maar daar ging het zich niet om.
Nu kan alweer gezegd worden: “Waar steekt die man zijn energie in”
Maar Lucske spoorde het op en vond:

Single
Sin gle is Engels voor 'alleen'. Verschillende zaken in het Nederlands kunnen met deze term worden aangeduid.
•Single is een vorm van tennisspel waarbij één persoon tegen één ander persoon speelt.
•Single is een kleinere variant van een LP of CD waarop slechts enkele nummers staan.
•Single is een modeterm om een alleenstaande aan te duiden.
•S1ngle is een strip van Peter de Wit over het leven van een groep alleenstaanden, en verschijnt dagelijks in krant.

Alleenstaande
E en alleenstaande (of "modern-Nederlands": single) is iemand die geen partner heeft, alleen woont en in het eigen dagelijks onderhoud voorziet. Soms wordt ook wel het woord alleengaande gebruikt in verband met een eventuele negatieve lading die het woord alleenstaande kan hebben.
Nederland telt ongeveer 2,3 miljoen alleenstaanden. Naar verwachting zal dit aantal flink toenemen tot ruim 3 miljoen singles in 2025. Deze groei komt volledig voor rekening van het aantal middelbare en oudere alleenstaanden. Het aantal jongere alleenstaanden blijft in de komende 20 jaar ongeveer gelijk.

Weduwscha p
Een weduwe is een vrouw wier echtgenoot is overleden. Een man die zijn echtgenote heeft verloren, is een weduwnaar.
In vroegere tijden betekende de dood van een echtgenoot vaak armoede. De kerk leverde dan vaak financiële steun, net als rijke christelijke particulieren.
De Nederlandse AWW (Algemene weduwen- en wezenwet), die weduwen en wezen financieel steunde, is recent afgeschaft en vervangen door de ANW (Algemene nabestaandenwet).

Vrijgezel
Vrijgeze l is de benaming van iemand die niet gehuwd is, en geen weduwe of weduwnaar is. Omdat het huwelijk als samenlevingsvorm niet meer zo algemeen is, wordt de meer algemene term "single" meer en meer gebruikt. In Nederland zijn 2,2 miljoen mensen single. In 2015 zullen er naar verwachting 3 miljoen singles zijn. In Amsterdam is 40% van de mensen tussen 25 en 40 jaar alleenstaand.
Belan grijkste redenen voor de groei van het aantal singles:
•economisc h: een relatie is economisch gezien niet meer noodzakelijk (in vergelijking tot 30-40 jaar geleden)
•sociologisch: grotere variatie in relatievormen in de maatschappij waar het ontbreken van een relatie ook in past
•psychologisch: een steeds individualistischer maatschappij en prioriteit voor opleiding en werk
In Nederland komt de term "vrijgezel" hier en daar onder studenten voor als letterlijke vertaling van de academische titel Bachelor, en in het woord vrijgezellenfeest.

Vriendschap
Vrien dschap is de relatie tussen twee of meerdere mensen of mogelijk ook dieren, het geslacht speelt hierbij geen rol. Een vriendschap is dus mogelijk tussen man en vrouw maar ook tussen twee mannen of twee vrouwen.
Vriendscha ppen worden gesloten. Met woorden, zoals kinderen dat doen ("Zullen we vriendjes worden"), of zonder. Binnen een vriendschap helpt men elkaar en accepteert men meer dan daarbuiten.
Ook dat wat men als vrienden voor elkaar doet wordt vriendschap genoemd.
Twee mensen die een bijzonder hechte en langdurige vriendschap hebben worden vaak boezemvrienden genoemd; vrouwen heten dan ook wel hartsvriendinnen. Daartegenover staat een kennis, waarmee men luchtig vriendschappelijk omgaat; wederzijdse verwachtingen, inspanningen en verplichtingen zijn in dat soort contacten veel lager en soms geheel afwezig.

Hopelijk schept deze opsporing wat duidelijkheid. Reageren mag, maar hoeft niet.

Lucske (Verwijderd profiel) Laatst aangepast: 25-8-06 16:11  Wijzig topic Meld misbruik Meld misbruik 

Vr 25 aug 06 16:25

Meld misbruikMeld misbruik

@Lucske

Lucske, volgens mij leeft een deel van de singles economisch gezien weer 40 jaar terug in de tijd..
Ik geef mijn poging tot meer uren werken op en ga misschien wel over naar een verstandshuwelijk voor 12 uur per week:-)

lucie
Vr 25 aug 06 17:11

@Lucske

Luckse, is dit (je 3e? of 4e?) forum stuk na het voorval met je broer er eén vanuit meligheid of verveling of uit irritatie?

Lucske
Vr 25 aug 06 17:29

@lucie

Lucie, schatje, je kan mij best een melige vent noemen, ben ik ook helemaal. Vervelen doe ik mij zeker niet, daarvoor heb ik het veel te druk. Ik doe steeds wat ik zeg en ben daar eigenlijk wel trots op. Irritatie kan je dit stukje zeker niet noemen. De grap van John vond ik eigenlijk zelf misplaatst, maar wel geslaagd. Reacties waren maar magertjes. Zoveel leden op deze site en...
Fijn dat jij ook mijn forumstukjes leest.

lucie
Vr 25 aug 06 17:34

@Lucske

O.k. Ik vroeg het me gewoon maar af omdat je er nu al weer op terug komt.
Ik wil me trouwens ook niet bij anderen hoeven afvragen of ze een partner hebben. Heb me stil gehouden omdat ik het met anderen eens was. Ik lees zo'n beetje alles (zoals zovelen, denk ik) maar je hoeft niet overal je zegje over te doen.

Lucske
Vr 25 aug 06 18:06

@lucie

Je hoeft je geen zorgen te maken, het paspoort is ingescand en verschijnt in één van mijn albums op de zoom.nl-site. We houden het leuk, toch?

lucie
Vr 25 aug 06 18:10

@Lucske

over and out...

lucie
Vr 25 aug 06 22:57

@Lucske

Bedankt nog voor je tip van hitman pro !
't Staat er op!

Lucske
Za 26 aug 06 00:01

@Lucske

Graag gedaan, Lucie, daarom zijn wij vrienden. Succes verder.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.
nickname
password
 Onthoud
Inlog kwijt?  Maak profiel

NIEUWE STELLINGEN

Zonder titel!
Op Di 07 sept door mimi08
Elke dag opnieuw moet je je krachten verzamelen om wakker te worden en doorgaan met leven....

kort dag maar misschien wel weer een keer gezellig
Op Di 07 sept door luckyluck48
A.s. zaterdag 11 september is er in mijn dorpje (een feestje omdat Gert de eigenaar van de...

Als wij .....
Op Ma 06 sept door CeJe
Als wij iets vergeten zeggen we "Ja, ik heb het zo waanzinnig druk . Als oude mensen iets...

Lijflied
Op Ma 06 sept door Thecla
Gisteren ben ik een eind wezen fietsen. Een podcast van Dance Department op mijn MP3. Geni...

welke vrouw op mv kan dit ook?
Op Ma 06 sept door sjonny67
Vrouw verzwelgt 181 kippenvleugels Uitgegeven: 6 september 2010 12:46 Laatst gewijzigd:...

home - singlesagenda - MVrienden - forum - oproepen - chat - datingsites - magazine - adverteren