UITGELICHT
 |
|
De hunkeraar
Op Di 17 nov 09 door 33toeren
Hempjes aan de lijn,
slipjes in de wind.
Er is niets dat hem meer kan opwinden.
Zal hij...
|
|
|
|
|
|
Mindfulness/meditatieworkshop
Wie gaat er mee.
op 31/1 is er in IJsselstein een
mindfulness/meditatieworkshop.
Waar: IJsselstein 12.00 uur
Artemis Yogacentrum
kosten: donatie
laat me weten
Sannebo
|
|
SanneBo |
Laatst aangepast: 23-1-10 12:15
|
Meld misbruik
|
|
| Za 23 jan 12:08 |
Meld misbruik |
@ sannebo: ik zou graag meegaan, ik laat je nog definitief weten of ik kan want ik zit aardig vol. Ik heb al een ander uitje geboekt terwijl ik een verjaardag heb dus ik hou nu liever een slag om de arm. A.s. maandag gaat een vriend mij ook proberen te leren hoe ik moet mediteren..... kleine kans dat ik het in 1 keer door heb dus dan is de workshop wel fijn.
Grtz, sandra |
|
| Za 23 jan 12:15 |
Meld misbruik |
Zou leuk zijn Sandra. Ikzelf lees een boek over Mindfulness. Ik wil dat wel eens in de praktijk zien.
Ik heb een hoofd dat ik met geen mogelijkheid stil krijg. Ik ben HSP en ik word er soms dol van.
Er valt vast iets te leren. |
|
| Za 23 jan 14:47 |
Meld misbruik |
@ Sanne: er staat in de nieuwste 'flow' (ik weet niet of je dat tijdschrift kent) ook weer een heleboel over mindfulness en zelfs een minicursus meditatie.
Waar staat HSP voor? |
|
| Za 23 jan 16:58 |
Meld misbruik |
@Sandra, is Hoog Sensitieve Persoonlijkheid, oftewel, super gevoelig.
@SanneBo, ik ben erbij. Toevallig dat mindfulness momenteel erg mn belangstelling heeft. Komt waarschijnlijk doordat ik teveel op mv zit... Kom nergens anders meer aan toe;-) |
|
| Za 23 jan 17:03 |
Meld misbruik |
SanneBo; erg herkenbaar van HSP'ers, hoofden die je niet stil krijgt... wordt er tureluurs van |
|
| Za 23 jan 20:51 |
Meld misbruik |
HSP is wel een hoofd vol...en niet stil te krijgen, daarboven. Dan komt doordat er geen
filter is...wat de meeste mensen wel hebben....dat wegfiltert wat niet zo belangrijk is.
Bij een HSP komt dus ALLES binnen...heel vermoeiend.
Met mindfulness kun je, zoals ik begrepen heb,leer je je te concentreren op 1 ding tegelijk, waar je NU mee bezig bent, in het hier en nu.
Sandra het tijdschrift flow, ga ik gauw kopen. Raar dat soms alles zo inelkaar klikt cq op je pad komt...Gewoon dus om dat daar nu interesse ligt...maar toch.
Leuk om met een groepje te gaan.TOP |
|
| Zo 24 jan 00:09 |
Meld misbruik |
@SanneBo, komt idd wel op een erg toepasselijk moment voor mij ook. Gisteren besloten dat ik wat aan mindfulness wil gaan doen en vanmiddag kom ik jouw oproepje tegen, dat is toch geen toeval meer?
Ze zeggen dat gevoeligheid een mooie eigenschap is, maar het is zooo vermoeiend, al die indrukken, stemmingen en emoties van anderen. Bij die emoties die je al van jezelf hebt. En dan die knop maar niet uit kunnen zetten.
Daar gaan we wat aan doen! |
|
| Zo 24 jan 00:18 |
Meld misbruik |
Met neurofeedback en biofeedback heb ik daar al aan gewerkt. Het is idd zo, dat je ook alle emoties van anderen oppikt...en je hebt het al druk genoeg met die van jezelf.
Leuk om kennis te maken. Gezellig.
Ik mag eigenlijk niet meer op m/v...maar mis iedereen een beetje...dus ik kijk af en toe om een hoekje. |
|
| Zo 24 jan 00:25 |
Meld misbruik |
Gezelli dat om een hoekje kijken.... |
|
| Zo 24 jan 00:33 |
Meld misbruik |
Waarom mag niet niet meer op mv? Vanwege HSP?
Heb neurofeedback en neurofeedback niet gedaan, heb je daar wat aan gehad?
Ik lees je antwoord morgen wel, ik moet nu echt plat, hoofd loopt over, bezig met Belastingen |
|
| Zo 24 jan 00:43 |
Meld misbruik |
Fantasia...we hebben het erover.
Ik heb een vriend...dus ....maar er wordt een oogje dichtgeknepen omdat ik hier al wel een tijd was. We gaan ook af en toe mee met uitjes. |
|
| Zo 24 jan 11:46 |
Meld misbruik |
'dat wegfiltert wat niet zo belangrijk is."
daar heb ik mijn twijfels bij. dat veronderstelt dat er een intelligent mechanisme aan het werk is dat selecteert. |
|
| Zo 24 jan 14:55 |
Meld misbruik |
Misschien je eens in verdiepen Tafkad. |
|
| Zo 24 jan 15:20 |
Meld misbruik |
Ik spreek donderdag mijn psychiater sanne.
Die heeft mij een heel klein beetje op weg geholpen, nu wil ik alleen nog een verwijzing naar zo'n training. |
|
| Zo 24 jan 21:13 |
Meld misbruik |
Sandra 007....nog niet zeker
Fantasia ( ze gaat voor 2) :-))
Tafkad? een verwijzing?
Het lijkt heel veel...maar ik ga dus nu voor 3
personen vast reserveren:
Fantasia
SanneBo (en Raymond)
Sandra laat jij nog even wat horen.
Er gaat ook nog iemand mee, uit mijn andere vriendengroep, Wieke. Gezellig.
Ik hoop dat er nog wat mensen bijkomen. Dat zou leuk zijn. |
|
| Zo 24 jan 21:32 |
Meld misbruik |
Hi all,
Ik heb 3 personen aangemeld
en 1 onder voorbehoud (Sandra) |
|
| Zo 24 jan 22:50 |
Meld misbruik |
@SanneBo : ik wist niet dat je het een week van te voren moest weten.... ik ga in principe wel mee ja |
|
| Zo 24 jan 23:01 |
Meld misbruik |
Ok meis,
Ik geef het meteen door...komt goed...gezellig en leuk om kennis te maken. |
|
| Ma 25 jan 09:03 |
Meld misbruik |
@Sanne: Gezellig en idd leuk om kennis te maken.
Ook met jou Fantasia, nu dat andere uitje niet doorgaat :-) |
|
| Ma 25 jan 16:05 |
Meld misbruik |
Ja, leuk jullie te ontmoeten in rl.
Sandra, ben al met de voorbereidingen begonnen voor de klus, 5 pallets lopen sjouwen, oef, wat zijn die dingen zwaar. Gelukkig komen er hulptroepen. |
|
| Di 26 jan 08:16 |
Meld misbruik |
@SanneBo
Ik ben zo vrij om je uitnodiging aan te vullen, leek me een mooie aanvulling:
Wereld Yoga Dag voor Giro 555 Haiti
Zondag 31 januari a.s. is het Wereld Yoga Dag. Artemis Yogacentrum in IJsselstein biedt deze dag de mogelijkheid een workshop Meditatie en Mindfulness bij te wonen. De workshop wordt gegeven door Jan Joost Kolsteeg en begint om 12.00 uur.
Meditatie en Mindfulness hebben als doel je vermogen de dingen met aandacht te doen te vergroten. Het is een uitnodiging om in stilte naar jezelf te kijken en te onderzoeken wat er nu, op dit moment bij je leeft. Deze workshop is een gelegenheid kennis te maken met deze vorm van meditatie. Na afloop is er de gelegenheid ervaringen uit te wisselen.
Vooraf aanmelden is gewenst. Van de deelnemers wordt een vrijwillige bijdrage gevraagd die geheel ten goede zal komen aan Giro 555 van de Samenwerkende Hulporganisaties voor de slachtoffers in Haiti.
Ik ga overigens niet mee
Veel plezier voor degenen die wel gaan |
|
| Di 26 jan 11:34 |
Meld misbruik |
Els bedankt...je bent een goede secretaresse!
pluim. |
|
| Za 30 jan 12:44 |
Meld misbruik |
Fantasia en 007 haha,
Wij zijn er om 11.30 uur.
tel. nrs uitwisselen?
maar niet hier...
of emailadres?
els + voorste deel van mijn mv naam
staart quicknet. in nederland |
|
| Za 30 jan 14:22 |
Meld misbruik |
@ SanneBo: ik heb geen idee wat je met het haha bedoelt, sorry.
Ik heb geprobeerd je mailadres uit te puzzelen maar of dat gelukt is weet ik niet. Als ik een mailtje terug krijg kunnen we idd telefoonr's uitwisselen.
Ik schrijf je ook maar hier dat ik daar tussen 11.30 en 12.00 uur ben, het lijkt me dat ik je wel herken van de foto ;-)
Grtz, Sandra |
|
| Za 30 jan 15:43 |
Meld misbruik |
@Sandra, ik denk zomaar, zou het haha kunnen slaan op 007? Verg. met James Bond ofzo:-)
@Sannebo, heb je een mailtje gestuurd met tel.nr. Hoop dat het aankomt, anders even reageren hier?
die van mij, even versleuteld, s m s t a m (zonder spaties) staartje, z on n e t (zonder spaties).nl
Ik heb er zin in dames, en heer, tot morgen, leuk!!
Ben er rond 11.45 uur |
|
| Za 30 jan 15:57 |
Meld misbruik |
Sandra, wen maar vast aan me...ik hou van gekkigheid...en ik wil het graag zo houden ook nog.
Gezellig dat jullie erbij zijn...wij hebben er zin in...en de 2 Ugo leden ook. Er gaan weinig Ugo-ers mee...er is nog een ander uitje. Maar jullie hebben genoeg mensen om nu kennis mee te
maken lijkt me zo.
We maken er een gezellige middag van. Dat komt goed.
toedels van mij...
SB |
|
| Ma 01 feb 09:40 |
Meld misbruik |
sannebo, goed mogelijk dat ik er heel anders over denk als ik het uitgeprobeerd heb.
'Helaas' heb ik geen ADHD-indicatie maar 'slechts' PDDNOS, dan kan ik over 4 maanden misschien meedoen met een groep autisten, daar twijfel ik heel erg over.
Ik hoor graag van jullie ervaring, had graag meegedaan achteraf. Is t iets voor een MVweekend, samen met andere leuke(wandelen) en leerzame dingen? |
|
| Ma 01 feb 10:55 |
Meld misbruik |
Hoi Tafkad
Misschien heb je iets aan deze site?
groetjes Els
http://www.mindfulnessnijmegen.nl/ |
|
| Ma 01 feb 11:55 |
Meld misbruik |
@ Tafkad: ik ben als enige van M/V geweest naar deze bijeenkomst en ik vond het heel prettig. De sfeer was goed en heel rustig. Er was een combinatie van wat lichte yoga oefeningen en meditatie.
Het mindfulness is ook meditatie alleen wordt er dan door iemand een soort verhaal verteld. Beetje moeilijk uitleggen, geen echt verhaal maar je wordt steeds uitgenodigd om op een bepaalde manier naar een situatie of jezelf te kijken, je gedachten vrij te laten lopen en te kijken naar jezelf.
Ik vond het echt een aanrader maar voor mij is IJsselstein veel te ver weg om dat wekelijks te doen.
Ik ben nu bezig om wat cd's uit te zoeken waarom dergelijke hulp teksten ook staan. Het is gewoon erg handig als je iets van begeleiding hebt of in elk geval een timer dat je zelf niet steeds op de klok hoeft te kijken hoe lang je bezig bent.
Succes!
Sandra |
|
| Ma 01 feb 13:37 |
Meld misbruik |
San, jammer dat je geen mensen meekreeg.
Ik heb thuis een kruidvatkookwekkertje, zet ik op 10 minuten of zo, werkt goed. alleen, mis een regelmaat. B.v. iedere dag 2x, op een zeker tijdstip. en dan komt t er niet van. Dus wat jij zegt klopt voor mij. Ik ga soms naar een Zen-ghroep, dat gaat de hele zaterdagochtend door, en je kan insteken en weggaan als je wil, op de 'overgangstijdstippen'van zit- naar loop-meditatie. Dat houdt ik t wel 2 uur vol, en voel me heerlijk daarna. zoals jij t nu verteld klinkt zo siompel, dat je t zelf ook kan organiseren met een groepje.B.v. tijdens een weekend, in comb. met wandelen, dansen en zo. Dat zou ik graag eens doen. |
|
| Ma 01 feb 20:11 |
Meld misbruik |
@ Tafkad: ik ben zelf bezig om een studie kinderyoga en meditatie te gaan volgen en op hun website vond ik een workshop die misschien ook leuk voor jou is. Laat je niet misleiden door het woord 'kinder' want deze workshop is op zaterdagavond 24 april en voor volwassenen. Het is Orishadans. Door vanuit je gevoel te dansen haalt de Orishadans het beste uit jezelf naar boven.
Je kunt de link vinden op de website kinderyoga punt nl
Maar een weekend of dag met wandelen, yoga en meditatie is ook een leuk idee.
Groetjes, sandra |
|
| Ma 01 feb 21:00 |
Meld misbruik |
San, doe al jaren devijfritmes, daar zat voor mij alles in wat maar beweegt. |
|
Om te reageren moet je ingelogd zijn.
|
|
|