UITGELICHT
 |
|
GEZELLIG DAGJE DELFT
Op Vr 13 aug door Donna52
Wie oh wie gaat er mee ??
Zijn er nog liefhebbers die zich een dagje in Delft willen ve...
|
|
|
|
|
|
Nog steeds boos op je ex
Stel: je hebt een relatie waarin het niet mogelijk is constructief ruzie te maken.
Bijv. door een zwaar alcoholprobleem van je partner. Hij duldt geen kritiek/tegenspel, beschouwt alles als een persoonlijke aanval en kan in blinde woede ontsteken (verbaal erg agressief).
In een “onbewaakt” ogenblik: vraag je hem te vertrekken naar zijn nieuwste verovering.
Geen ruzie, geen "exit-gesprek", geen uiting van boosheid.
Hij is weg. Je denkt vrij/bevrijd te zijn.
Maar de financiële scheiding vlot ook niet. Hij weigert al 2 jaar mee te werken en is druk doende met alweer een nieuwe verovering.
Kortom: de boosheid blijft zich opstapelen en kan niet geuit worden aan het juiste adres.
Hoe ga je dan met die boosheid om? Hoe raak je die boosheid kwijt?
Is het nodig je boosheid/woede/teleurstelling, etc. te kunnen uiten om echt “los” te komen van je ex?
|
|
eline |
Laatst aangepast: 30-1-10 22:35
|
Meld misbruik
|
|
| Za 30 jan 23:14 |
Meld misbruik |
Ik beantwoord alle vragen die beginnen met 'Is het nodig ...' met nee. Ieder mens is verschillend en gaat op een andere manier met boosheid/teleurstelling om.
En wat is 'uiten'? Boksen/squashen/ ...?
Ik schrijf boosheid van me af. Ik heb mijn ex tijdens de scheiding brieven geschreven waar de honden geen brood van lusten en die heb ik daarna verbrand. Ik vind niet dat je je boosheid moet uiten tegenover de persoon in kwestie. Als het gaat om iemand die niet in staat is om daar op een constructieve manier over te praten, en - in mijn geval - dat negatieve consequenties heeft voor de kinderen, is de winst nihil.
In bovenstaande situatie zou ik mijn boosheid/ teleurstelling uiten bij mijn vrienden en hem als 'een zaak' zien. Een goede advocaat is geen overbodige luxe. Met hem zou ik de 'communicatie' tot een minimum beperken.
Maar nogmaals, dat is 1 manier om ermee om te gaan. |
|
| Za 30 jan 23:21 |
Meld misbruik |
Lieve Eline,
Ik zeg het even in mijn bewoording ,gedachten en gevoelens.
Als je los wil komen van je ex,jezelf wilt zijn zoals je was/bent/voelt/dan is boosheid/woede/teleurstelling iets wat uit je systeem moet.
je kan denken,ik ben er los van,maar als je het van binnen voelt,er uberhaupt nog over nadenkt,dan is het niet weg.
Boosheid is vaak heel dichtbij aan woede,en woede aan teleurstelling.
ooit is mij gezegd,met woede kan je iets.je kan het ombuigen naar kracht en overwinning.
Overwinning voor jezelf.
Hoe jij dat zou kunnen doen weet ik niet,ik weet wel hoe ik het heb gedaan.kostte wel 5 jaar.
En de vraag los komen van je ex,is geralateerd aan kinderen.Zolang mijn ex elke week aan de deur belt,zal ik nooit echt loskomen.
De ' makkelijkste' manier is als je grote kinderen hebt,en ze zelf naar hun vader kunnen,maar awel echt loskomen ik weet het niet.
Wens je wel goede adviezen van mv leden.
Die komen er wel.
Ik ben meer vanuit de emotie van mezelf,en daar heb je niet zoveel aan. |
|
| Za 30 jan 23:22 |
Meld misbruik |
Eline,met mijn reactie kan je echt helemaal niks lees ik nu. |
|
| Za 30 jan 23:49 |
Meld misbruik |
Van je af schrijven ,verscheuren en .........
Op nieuw schrijven!!!!
Steeds weer ,lucht enorm op!! |
|
| Za 30 jan 23:52 |
Meld misbruik |
Boksbal kopen en knallen,
Naar het strand gaan, daar lekker alles van je af schreeuwen, je bent daar echt niet de enige.
Sterkte Eline :):) |
|
| Zo 31 jan 00:22 |
Meld misbruik |
Ja, ik zat ook te denken: eerst de zaken regelen. Zolang je nog wordt geconfronteerd met het papierwerk, moet je automatisch aan hem denken, ... Zorg dat een doortastende advocaat dat zo snel mogelijk afhandelt.
Als je van die sores bent bevrijd, kun je je beginnen mt het emotioneel los laten. Verovering of geen verovering: je wil toch niet met hen ruilen, of wel? Als je twijfelt: maak een lijstje met alles waar je je aan ergerde. Bierwalm, woedeaanvallen, onvoorspelbaarheid, ontrouw, laf, ... Kortom: het soort man dat ik aanduid met de term 'worst'.
Mijn dochter heeft een voodoopopje waar op staat ex-lover: mag je wel eens lenen! |
|
| Zo 31 jan 01:32 |
Meld misbruik |
@ Eline.
Verwerking is een bijzonder persoonlijke en eigen manier om te leren omgaan met "situaties"
Ieder heeft zo zijn eigen manier.
Die weg zul je echt zelf moeten vinden.
Maar luisteren naar hoe anderen daarmee omgegaan zijn, kan nooit kwaad.
Mijn ervaring is (met de nadruk op "mijn"), dat ik mijn boosheid bij mijzelf bespeurde en daarin het kwaad zag van mijn zwakte.
Ik zat immers in de hoek waarin "de klappen vielen"
Ik ben uiteindelijk uit die hoek gekropen. Duurde gelukkig niet lang. Ben gaan werken met en aan mijn "boosheid" omdat die mij teveel "kruim" (is negatieve energie) kostte en teveel van mijn zowel geestelijke als lichamelijke krachten vergden.
Mijn boosheid wist ik te beteugelen, door vrede in mijn hart te krijgen.
Vrede en berusting in de ontstane situatie, omdat die tevens het beginpunt en de basis moest gaan worden, van mijn verdere leven.
Werken binnen de nieuw geschapen kaders.
Alle "papieren rompslomp" werkte ik zo veel en zo vlug als maar mogelijk was, weg.
Was immers allemaal "belasting" die ik vaak mijzelf oplegde en storingen in mijn verdere "groei" op weg naar mijn basis.
Veel gevoelens (en voor MIJ, waarheden) in deze woorden. Klinkt gemakkelijk zo allemaal.
Is het ook als je eenmaal je weg gevonden hebt.
En die vond ik gelukkig (zoals gezegd) al heel snel.
Tegenwoordig kan ik alleen maar verdrietig zijn, als ik terugdenk aan die zwarte periode uit mijn leven. Maar dat hoort er ook bij.
Dat zal wel nooit meer weggaan ben ik bang.
Maar zelfs uit mijn verdriet haal ik positieve krachten.
Ik heb het immers toch wel mooi voor elkaar gekregen nu, na al die jaren.
Back to Basis en Up to The Future.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Niet te lang wachten. Zeker niet verzuipen (of verzuren) in wat voor een negatieve gedachten en gevoelens dan ook.
Succes! (met liefde)...and a smile |
|
| Zo 31 jan 01:34 |
Meld misbruik |
@ Eline.
"Zeker niet JEZELF verzuipen (of verzuren) in wat voor een negatieve gedachten en gevoelens dan ook.
Dat is NOG beter....lol and a smile (again) |
|
| Zo 31 jan 09:12 |
Meld misbruik |
Ik zou een advocaat nemen voor de zakelijke dingen, of iig een deskundige op dat gebied.
Dat scheelt je rechtsstreekse contacten en minder stress.
Voor het overige beseffen, dat een alcoholist niet aanspreekbaar is en niet vatbaar voor redelijke argumenten.
Besef dat jij de keuze hebt gemaakt en dat dit voor jou op dat moment zo moest en goed voelde.
Vanuit dat gevoel kun je zelf weer gaan opbouwen.
Er zullen tijden komen waarin je twijfelt of je de goede keuze hebt gemaakt.
Bedenk dan, hoe beroerd je je op sommige momenten in je realtie voelde en dat dít voor jou het beste was.
Terugkijken ben ik altijd wel een voorstander van, zeker in dit soort gevallen al is het alleen maar om dat gevoel weer even terug te halen. Dan bedoel ik niet het negatieve gevoel, maar het gevoel van de keuze en van de overwinning op jezelf: Yes, ik heb gekozen en voor mezelf gekozen en daar ben ik blij mee!
Het materiële is bijzaak, al lijkt het niet zo omdat het op dit moment even je leven beheerst.
Maar dat kun je overdragen aan een ander. |
|
| Zo 31 jan 09:18 |
Meld misbruik |
@Eline 'k Herken die boosheid zeker, kwam bij mij voort uit teleurstelling dat die ander niet zo was als ik dacht, dacht ik. Zo denken is een hele goede manier om het vertrouwen in mensen te verliezen...... en aldus geschiedde. :(
In werkelijkheid was zij niet zoals ik WILDE en de boosheid verdween omdat ik zag dat ik niks te willen had. Zij is zo en dat is haar goed recht.
Vrij vertaald (zonder enige kennis) naar jouw situatie: Jouw ex is een prima vent, past helaas niet bij jou en je hebt terecht hem verzocht te vertrekken. Laat hem dan ook los en gun hem zijn nieuwe liefde! |
|
| Zo 31 jan 09:30 |
Meld misbruik |
Goede reacties van iedereen, maar kun je wel loslaten in Elines geval?
Ik bedoel maar, er moet nog gescheiden worden. |
|
| Zo 31 jan 09:31 |
Meld misbruik |
@ Eline:
Ik ken jouw situatie niet maar begrijp dat het absoluut een hele vervelende is. Maar daar gaat je vraag ook niet om.
Eén van je vragen is; hoe raak je boosheid kwijt?
Hoe moeilijk het misschien ook is, jij bent de enige die dat in jouw geval kunt. Jij kunt voor jezelf besluiten niet meer boos te willen zijn, niet meer woedend te zijn en het los te laten.
Ik snap dat het wellicht gemakkelijker klinkt dan het is maar je kunt zelf allerlei beslissingen nemen in het leven en ook echt tegen jezelf zeggen dat je die boosheid niet meer toelaat. Dat hij al genoeg gedaan heeft om je leven te verpesten en dat het nu klaar is.
Zie jezelf op een kruispunt en beslis welke kant je opgaat. Bewust kiezen dat je zonder boosheid verder wilt. Op naar een nieuwe toekomst.
Ik wens je veel succes! |
|
| Zo 31 jan 09:48 |
Meld misbruik |
Silence, goede vraag.
Ja, ik denk dat je kunt loslaten in dit geval als je iedere keer jezelf voorhoudt: dit is mijn keuze, dit is wat ik wil.
Zo verder leven zou mij eronder door doen gaan, en dat wil ik niet.
Dit is mijn keuze en die voelt goed.
Voor de scheiding een advocaat of deskundige nemen. Die kan los van emoties onderhandelen of dingen regelen.
Die vangt de eerste emotionele klappen op, maar daar kunnen die mensen tegen. Zij zijn er immers niet emotioneel bij betrokken. |
|
| Zo 31 jan 09:54 |
Meld misbruik |
Ja Moniekie, echter, er moet nog gescheiden worden, alles is nog van "samen", je kunt in Elines geal niet erder met je eigen leven, terwijl die "amn"van haar daar niet wakker van ligt.
Zo wordt het allemaal zo machteloos ( lijkt me).
n hoewel een advocaat veel voor je kan doen, je bent er toch steeds bij betrokken, omdat je wel alle post krijgt van die advocaat en daar ook voor moet tekenen.
Dus het is een papierwinkel die je er zo bij betrokken houdt.
Dus snap Eline wel. |
|
| Zo 31 jan 10:00 |
Meld misbruik |
Ow nee Silence, je voelt je niet machteloos, je maakt jezelf machteloos.
Dat is wat ik denk hoor.
Natuurlijk kun je niet alles zomaar opzij schuiven, tuurlijk niet. Als de brieven binnenkomen, word je er weer keihard mee geconfronteerd.
Wat ik meer bedoel, is eigenlijk als een soort mantra: ik heb gekozen en daar sta ik achter, het voelt voor mij goed.
Huh, ik herken het wel hoor.
Ik ben natuurlijk ook gescheiden, val ook wel eens ten prooi aan twijfels daarin. Maar dan gebeurt er weer iets, waarop ik dan denk: ha M, je hebt goed gekozen. Ik word dan als het ware positief bevestigd in mijn keuze. |
|
| Zo 31 jan 10:02 |
Meld misbruik |
Hm, overlezende: ja natuurlijk voel je jezelf machteloos, maar dat is een gevoel dat je kunt ombuigen door te zeggen tegen jezelf: ik laat mezelf niet machteloos maken.
Pfft, hoezo beetje secundair reageren Moniekie ;) |
|
| Zo 31 jan 10:04 |
Meld misbruik |
@Moniekie
Precies, je bent gescheiden.
Dat probeer ik ook duidelijk te maken in het geal an Eline.
Herken het namelijk wel an mijn schiding, toen die nog niet rond was.
Toen de scheiding er eenmaal door was, kon ik weer ademhalen, voor die tijd had ik het gevoel steeds weer te stikken.
Maakt verder niet uit denk ik hoe je uit zo'n scheiding rolt, als er maar gescheiden is, dan kun je verder met je leven. |
|
| Zo 31 jan 10:04 |
Meld misbruik |
Jemig,
All:
Bedankt voor jullie reacties!
Elke posting heeft wel iets waarop ik kan doorkauwen. Moet het even laten bezinken....
Heb gelukkig met hem geen kinderen.
En ja, die advocaat staat maandagmorgen weer in mijn agenda om even te doen waarvoor hij is ingehuurd: werken. |
|
| Zo 31 jan 10:13 |
Meld misbruik |
Maar nog even over of mijn boosheid "actueel" is of niet.
Bij een advocaat zijn cijfers nodig om een zaak financieel te kunnen afwerken, ergens los van te komen. In die cijfers ligt ook de zaak besloten: misbruik van vertrouwen bij belastingaangiften.
Tot dan toe verborgen voor mij.
De beerput gaat echt open bij een scheiding. Wordt echt zichtbaar.
En ja, ik durf de film "komt een vrouw bij de dokter" niet te gaan zien. Bang voor wat het bij mij aan woede en teleurstelling oproept.
Is dat in een slachtofferrol zitten?
Is dat mijn grenzen aangeven: dat kan ik NU nog niet aan? |
|
| Zo 31 jan 10:19 |
Meld misbruik |
Tjee eline... toch: Lzz heeft een punt. Nu even doorpakken, desnoods een detective in de arm nemen. Als je kunt aantonen dat je man allang een ander heeft, kan dat eea versnellen.
Ik herken wel iets. Een jaar geleden kwamen er enkele lijken uit de kast van mijn voormalige echtgenoot en ik heb toen vriendschappelijk privecontact met hem verbroken. Dat bleek nodig, onze zakelijke relatie verbeterde daardoor ook. Het werkt, om het contact zo zakelijk mogeijk te houden.
Veel sterkte,
@D |
|
| Zo 31 jan 10:21 |
Meld misbruik |
Maar Eline, dat is het leven. Er wordt niet aan je gevraagd of je het NU aankan, er zijn dingen waar je doorheen MOET. Dit is er zo één van.
Is ook een consequentie van je keuze.
Soms moet je ook in je gevoel gaan zitten. Maar je kan ook in plaats van in een hoekje te kruipen tegen jezelf zeggen: o.k, dit is een nare bijkomstigheid, maar alleen één die voor mijzelf een beter perspectief geeft. Hier moet ik doorheen, maar daarna.........
Zoiets. |
|
| Zo 31 jan 10:25 |
Meld misbruik |
@Eline
Ook al kom je financieel niet goed uit je scheiding, het geeft in ieder geval lucht.
Ga het aan, duik desnoods drie jaar de schuldsanering in, maar dan ben je vrij, vrij van hem en vrij om weer de kunnen ademen.
Je link naar "er komt een vrouw bij de dokter"begrijp in deze dondersgoed.
Je moet aan de chemo, zo voelt het misschien, en zo is het wellicht ook. |
|
| Zo 31 jan 10:26 |
Meld misbruik |
Dorya & Moniekie:
Thx.
Ik móet er doorheen.
Een echtscheidingsproces is ook een rouwproces.
En inderdaad ook "slechts" bij cijfers komt het "rauw" bij je binnen.
Ik heb een gevoel dat de rek er even uit is bij mij, waardoor ik het nú niet aan kan, maar móet.
Pep me allemaal maar even flink op,
heb het even nodig! |
|
| Zo 31 jan 10:27 |
Meld misbruik |
Silence:
Die chemo, die was klote. Maar ik wist hoe lang dat duurde, dat scheelt een hoop! (hihi) |
|
| Zo 31 jan 10:31 |
Meld misbruik |
@Eline
Ik ken de situatie niet goed genoeg om daar een uitspraak oer te doen.
Ik praat voor mezelf, wat ik in die situatie zou doen, en dat is door het stof gaan om er ervolgens de vruchten van te plukken.
Namelijk: Vrijheid, what ever het me kost. |
|
| Zo 31 jan 10:54 |
Meld misbruik |
Silence:
"door het stof gaan"?
Nee, dat past niet bij mij.
Ik wil overeind blijven en toch de vruchten plukken: vrijheid.
All:
Qua techniek om dit rouwproces zo snel mogelijk af te ronden borrelen intussen de vragen aan mijn advocaat naar boven.
Ik wil weer inzicht krijgen en daardoor een stuk controle terug.
Hij moet mij maandag duidelijk kunnen maken hoe lang het nog gaat duren. Wat ik er aan kan doen om het proces te versnellen. Op die repeterende vragen wie ik nu eindelijk van hem een antwoord. |
|
| Zo 31 jan 10:59 |
Meld misbruik |
Goezoooooooooooooooooooooooooooooooo!
Opstaan en doorgaan.
Je kan het, hihi. |
|
| Zo 31 jan 11:06 |
Meld misbruik |
eline, neem je leven in je eigen hand, zorg ervoor dat die scheiding snel geregeld is, bel idd de advocaat zoveel dat hij er gek van wordt,nou ja bijna dan.
En ga schrijven.. gewoon van je afschrijven, het heeft mij zo geholpen. Ik schreef mailtjes die ik naar mijn vriendin stuurde haha.
Zo heerlijk ongenunanceerd en het luchtte me zo op! Op enig moment heb ik hem toch een mailtje gestuurd, wel iets genuacneerder en dat is voor mij een ommekeer geweest, vanaf dat moment liep alles ander, beter, duidelijker, ik blijer. Ik gaf in het mailtje aan waa mijn boosheid zat en hoe het contact voortaan zou gaan verlopen, ik stelde de grens dus.
Dat hij toen boos was deed me niks en toen wist ik dat mijn leven weer in mijn eigen hand had.
Dat wens ik jou ook toe en liefst een beetje snel;) |
|
| Zo 31 jan 11:10 |
Meld misbruik |
Karin:
Thx.
En qua "afschrijven", een dagboek kletst niet terug.
Jullie wel! Jullie geven me inzicht. Een verse kijk, een eigen mening én stimulans (peptalk) om mezelf weer overeind te werken. |
|
| Zo 31 jan 11:14 |
Meld misbruik |
Vwb de advocaat is het soms lastig dat in te schatten. Die heeft ook te maken met wederpartijen en soms trekken aan blokken beton.
Die heeft dat niet altijd zelf in de hand, en soms kunnen er wel temrijnen om en nabij, maar blijft het rekken van de andere kant. Beste is bovenop de advocaat te gaan zitten, wat pro activiteit verlangen.
Ka, heerlijk dat jij dat kon.
Als ik mijn ex mailde, kreeg ik............no response.
Dat is ook frusterend hoor. Maar goed, het bevesitigde mij wel.
Negeren is het ergste geloof ik wat je een mens kan aandoen.
Eline, ik snap ook dat je er soms doodmoe van wordt, het vechten moe, het iedere keer weer moeten oppakken.
Daarom mijn mantra van hierboven.
Bovendien heb ik afgeleerd om te vragen: waarom?
Op die vraag krijg je toch geen antwoord. |
|
| Zo 31 jan 11:58 |
Meld misbruik |
Monieke:
"blokken beton"
"sjorren aan een dood paard"?
Dat zijn nog ere-titels. Nog geen snippertje informatie is door de wederpartij ingeleverd.
Tijdens de enige twee gesprekken aan tafel bij een advocaat na overlegging van cijfers van mijn hand, werd ik door hem met zijn emoties om mijn oren geslagen. Ik zou liegen. Ik zou omzien in wrok. Etc. Hij was razend.
Ik wilde de scheiding cijfermatig rondmaken zonder een emotionele discussie bij de advocaat.
Die moest m.i. aan een andere tafel gevoerd worden.
Kortom: bij hem zitten nog veel emoties.
Bij mij zitten nog veel emoties.
Ik word bij elk afschrift van mijn girorekening met zijn naam geconfronteerd (bij belastingen e.d.)
En i.d.d. ik ben doodmoe!
Qua techniek: advocaat aan het werk zetten, etc. krijg ik het weer scherp.
Nu die verd.mde emoties nog..... |
|
| Zo 31 jan 12:12 |
Meld misbruik |
@ Eline.
Het hierboven door jou geschrevene, vertelt ons van je nog steeds hoog oplopende emoties.
Vindt vrede in je hart. Dat wens ik jou....
en schenk je mijn smile......smile |
|
| Zo 31 jan 12:20 |
Meld misbruik |
Moniekie:
In het kort: ik weet niet tegen wie ik vecht.
Ik ken die ander niet echt.
Wat is gevolg van een verslaving in zijn gedrag?
Welke eigenschappen hebben met zijn karakter te maken?
Ik heb met iemand jarenlang mijn huis en alles gedeeld.
En ik weet nog steeds niet wie hij is!
En dat is een verbijsterende conclusie voor mezelf. |
|
| Zo 31 jan 12:30 |
Meld misbruik |
@ All:
Emoties rond
verslavingsgedrag en
co-herent verslavingsgedrag
vertroebelen mijn zicht/inzicht.
Ik heb duidelijk een afkick-programma nodig. |
|
| Zo 31 jan 12:47 |
Meld misbruik |
@ All:
Bedankt.
Dit was een vruchtbare morgen.
Het is gaan borrelen en gisten in mijn bovenkamer.
Ik heb meerdere lessen getrokken tot nu toe:
a. advocaat aan het werk zetten;
b. focussen op financiele scheiding;
c. emoties: ik moet toch eens gaan afkicken.
En wat dat laatste betreft:
Misschien kom ik erachter of ik mijn emoties al dan niet en wanneer kan communiceren met mijn a.s. ex in het kader van een afkickprogramma. |
|
| Zo 31 jan 12:52 |
Meld misbruik |
Mooi he?
LZ!
Ik word weer helemaal warm van deze MV-ers!
En ik had het stervens-koud!
Ik heb ineens weer energie!
Joepie! |
|
| Zo 31 jan 12:54 |
Meld misbruik |
@ eline: even kort door de bocht:
- Wat is gevolg van een verslaving in zijn gedrag?
- Welke eigenschappen hebben met zijn karakter te maken?
- Waarom gaat hij steeds vreemd?
- Heeft hij te weinig moedermelk van zijn mammie gekregen?
Je bent zijn psychiater niet!
Concentreer je op jouw gevoelens en behoeften! |
|
| Zo 31 jan 13:00 |
Meld misbruik |
Chantal:
Ja!
Ik ga me concentreren op mijn gevoelens en behoeften.
Maar nu... is het doggy-time!
Mooi weer, hondje uitlaten, even lekker eten.
Dus.
Ik ben even weg. |
|
| Zo 31 jan 13:02 |
Meld misbruik |
Chantal:
Over "behoeften" gesproken
hahahahaha |
|
| Zo 31 jan 13:56 |
Meld misbruik |
Thx Chantal!
Ik was vanmorgen tezeer gefocust op jullie antwoorden op mijn kreet om hulp.
Heb 3 uur gekluisterd gezeten aan een pc bij een kamertemperatuur van 15 graden..... brrrr.
Heb net het knopje van de cv-ketel gevonden, mijn nieuwe favo-tube tandpasta (al 2 dagen kwijt)...
Als ik het overzicht kwijt ben, ben ik het ook goed kwijt. Chaos. In mijn kop en in mijn huishouden.
Aangezien mijn tenen nog steeds een bevroren gevoel hebben, ga ik uitgebreid in bad liggen opwarmen. Heb daar eindelijk de rust voor in mijn lijf.
Niet nodig te vertellen dat intussen ook mijn hond haar behoefte heeft gedaan, nu ben ik aan de beurt!
Laterssss
Ga ik me daarna nog even koesteren in de warmte van eventueel nieuwe berichten. |
|
| Zo 31 jan 15:20 |
Meld misbruik |
Moniekie:
Thx.
Heb veel gehad ook aan jouw postings.
Zat in bad na te sudderen over de "waarom"-vraag.
Jij zegt:
"Bovendien heb ik afgeleerd om te vragen: waarom?
Op die vraag krijg je toch geen antwoord."
Ik heb me afgevraagd waarom ik in de laatste jaren van mijn relatie vooral 's nachts lag te snakken om lucht. Het gevoel had te zullen stikken.
Voor de arts was de waarom-vraag duidelijk: COPD, daarom.
Herhaalde bezoeken bij de arts, longfunctie-inhoud, de puffers. Hielp allemaal niets naar mijn idee.
Ineens een verbluffend inzicht: mijn relatie benam me de adem. Relatie en puffers en COPD de deur uit.
Daarom blijf ik waarom-vragen stellen. Soms krijg ik inzicht en soms krijg ik nooit een antwoord. |
|
| Zo 31 jan 15:23 |
Meld misbruik |
Eline, als ik het zo lees heeft hij genoeg geroofd .... of beter, jij hebt toegestaan dat hij roofde in alle opzichten.
Lang genoeg ... tot vandaag! Vandaag begint jouw nieuwe leven, het is van jou! Als jij er boven gaat staan en loslaat. Woede, wrok frustratie kan loslaten. Daarmee houdt je jezelf gevangen en maak je hem vrij om het jou aan te kunnen doen.
Is er een mogelijkheid dat iemand die hele financiele afwikkeling strijdvaardig van je overneemt? Misschien doet hij/zij het wat minder goed dan jij, da's jammer dan.
Je wint er wellicht jaren van je leven op. En wellicht als hij door heeft dat jij totaal niet meer in beeld bent, dat hij ook stopt met traineren oftewel nog steeds jou het eigen leven onmogelijk te maken.
Jij bepaalt hoeveel invloed hij vanaf vandaag op jouw leven heeft, jij alleen!
Go for it girly! |
|
| Zo 31 jan 16:05 |
Meld misbruik |
@Eline Twee jaar geleden heb ik na het einde van een nieuwe relatie een topic geschreven: Mag ik ook boos zijn?
Nu weet ik hoe comfortabel dat was, boos zijn.... Ik hoefde dan niet over mijn eigen aandeel na te denken en kon lekker alles op de ander schuiven. Steeds zocht ik weer nieuwe boosheid op, maar uiteindelijk stopte dat, het was zo nutteloos en kwetsend voor anderen, dat wil ik niet.
In een ander topic vroeg ik me weer af: Wil ik nog steeds antwoord op die ene vraag? Ik hield me kennelijk nog steeds bezig met die ex. Zinloos, die verander ik toch niet en leren kennen is me ook niet gelukt. Hoeft niet meer.
Nu, bijna 4 jaar na de scheiding, ben ik niet meer boos en kom ik aan mezelf toe. Het huis is eindelijk verkocht en nu kan de scheiding worden afgewikkeld. Die plotselinge bevrijding heeft me erg van mijn stuk gebracht, maar ik kom heel rap in beter vaarwater. Het is goed zo! |
|
| Zo 31 jan 16:05 |
Meld misbruik |
Verwondering:
Je zit middenin de roos!
En ik heb intussen advocaat nr. 2.
De gemeenschappelijke advocaat werkte niet (precies 2 gesprekken gehad in 3 weken tijd en toen niets meer, traineren).
Mijn huidige advocaat heeft ook geen echt hoog werktempo.
Ik dacht echt dat een advocaat de financiële afwikkeling van mij over zou nemen.
Morgen mijn advocaat maar eens "hinderlijke" vragen stellen... |
|
| Zo 31 jan 16:09 |
Meld misbruik |
Slensor:
Gefeliciteerd met jouw bevrijding.
Ik heb niet gezocht op topics over boos zijn,
had misschien heel veel van je kunnen leren.
Ik probeer echt mijn emoties los te koppelen van een scheiding. Maar is erg lastig. En klopt: ik moet in gevecht met mijn emoties om bevrijd te raken. |
|
| Zo 31 jan 16:13 |
Meld misbruik |
Misschien Eline is het zelfs aan te raden de contacten met de advocaat zelfs door een ander te laten overnemen. Post die je krijgt gesloten naar die ander over te gooien de hele rattaplan.
Klinkt wellicht gek en weg duikerig, 't is de vraag wat beter voor jou is.
Ik kan me zo goed voorstellen dat je steeds dagen uit je doen bent. Afstand, helen, bevrijding, opnieuw beginnen. |
|
| Zo 31 jan 16:19 |
Meld misbruik |
Eline Nee, makkelijk is het niet, scheiden IS emotie, vaak vertroebeld door geld en gedoe...
Ik heb niets over geld gezegd, het is mijn werk en het is zondag, maar vooruit, heel kort:
Advocaten kunnen niet rekenen en treuzelen dan ook altijd, want ze vinden cijfers niet leuk. Ik neem dat vaak over van de (scheidings)klant, inclusief de tip van Verwondering. Ik lees het waardevrij, die ander kan ik gewoon als mens zien met zijn of haar eigenbelang, en dan reken ik wel uit hoe het zit. Voor emoties is altijd plek, maar die is voor ieder in eigen huis.....
Zoek een financiele man (NEE, niet ik) en flikker alles over de schutting. Rust en dan jezelf! |
|
| Zo 31 jan 16:25 |
Meld misbruik |
Slensor.
Haha, that's my boy: flikker alles over de schutting. Jammer dat jouw schutting zo hoog is.
(hihi)
Ik heb in het gesprek met de eerste gemeenschappelijke advocaat voorgesteld een externe financiële deskundige te betrekken omdat het m.i. écht over cijfermatig verschil van inzicht ging. Het foldertje heeft hij met belangstelling aangenomen.
Bedankt voor de tip.
Zal dat opnieuw bij mijn huidige advocaat voorstellen (financiële mediaton). Maar weet niet eens of mij a.s. ex wel een advocaat heeft op dit moment.
En ja: 95% van die financiele huishouding heb ik al sinds februari 2008 op papier......
Triest! |
|
| Zo 31 jan 16:40 |
Meld misbruik |
Eline, bomt helemaal niks wat jouw as ex wel of niet heeft. Niet jouw zaak.
Als hij niet wil meewerken dan worden er wel aannames gedaan en afgerekend.
Hij heeft alle tijd van de wereld gehad begrijp ik, om zich cooperatief op te stellen.
Over de schutting is het mooiste als je kan. Wellicht een idee om bij jezelf te rade te gaan welke weerstanden in jou zitten?
En jij gaat zo wel financieel als emotioneel jou leven oppakken .... en dat is ook eng :-))))
Uit de slachtofferrol :-) ... en/of ... echt afscheid nemen
Klinkt snoeihard he meis?
Maar wie weet wat er voor jou is aan de nieuwe horizon? |
|
| Zo 31 jan 16:43 |
Meld misbruik |
Nou Verwondering,
je zit écht op ramkoers!
(hihi)
Maar je bent wel duidelijk! |
|
| Zo 31 jan 16:47 |
Meld misbruik |
haha tja
Vind het ook zo erg als tijd, naast gezondheid, een zo kostbaar goed, verloren gaat aan verdriet en frustratie.
Verdriet en frustratie die als je er op terug kijkt veel later, zo niet nodig, zo onterecht waren.
Vrouwke, sterkte! |
|
| Zo 31 jan 16:50 |
Meld misbruik |
Verwondering:
Waar ik nog angst voor heb?
Zijn blinde drift.
Zijn agressie dat ik het niet met hem eens ben.
Tenslotte staat nu keihard op papier dat ik 70% van mijn inkomen aan de kosten van een gemeenschappelijke huishouding heb geleverd en hij nog geen 10%.
Ik ben inderdaad bang voor zijn geweld.
Als hij blinde drift had ging hij nog weg, in zijn auto afkoelen of de kroeg in.
Hij vluchtte.
Ik weet niet wat hij nu gaat doen als hij niet meer kan vluchten voor de financiële werkelijkheid.
Ik ben bang! |
|
| Zo 31 jan 16:57 |
Meld misbruik |
Verwondering:
Ik ben bang.
Ik wil me niet bang laten maken.
Maar ik weiger voor de confrontatie weg te lopen. |
|
| Zo 31 jan 17:00 |
Meld misbruik |
(en nu gaat mijn hart tekeer als een gek)
Mijn diepste angst dus.
Mijn onvermogen? |
|
| Zo 31 jan 17:01 |
Meld misbruik |
OK, dat is helder. En ik ken het, helaas!
Zorg voor goede sloten op je huis. Mooiste is een alarminstallatie, met een veel kabaal toeter aan de buitenzijde van je huis. Laat hem nooit, maar dan ook nooit meer binnen. Spreek ooit nooit meer elders met hem af.
Zorg dat je altijd je telefoon bij je draagt met politie nummer onder voorkeurstoets.
Ga naar de politie vertel van je angst en vraag om een prio. Sta hier op!
Kijk uit met uitstappen uit je auto 's avonds.
En zet door ... dit gaat niet zo maar weg, ga het maar aan ....
Ik moet afhaken nu, moet weg.
KUS |
|
| Zo 31 jan 17:04 |
Meld misbruik |
Hoi Eline.
ik herken de boosheid en ook het niet weten waarheen daarmee.
ik heb geleerd mijn woede te uiten daar waar het veilg was en zo weer terug te gaan naar waar je je kracht voor nodig hebt.
Dat gebeurde met co-counseling.
ik heb ff de algemene pagina voor je opgezocht.
ik vertel het je omdat ik je boosheid en onmacht herken en omdat het zo verrukelijk bevrijdend is om je woede te uiten en zo je krachten weer te hervinden.
kijk maar..
http://www.co-counseling.nl/index.html |
|
| Zo 31 jan 17:08 |
Meld misbruik |
Verwondering:
Ik heb een alarminstallatie met oorverdovende sirene e.d.
Ik wil mijn angst niet aan hem laten blijken, dat maakt me kwetsbaar.
Boldoot:
Bedankt!!
Ik ga meteen lezen. |
|
| Zo 31 jan 17:09 |
Meld misbruik |
(ik zou bijna vloeken, tril als een rietje nu..) |
|
| Zo 31 jan 17:21 |
Meld misbruik |
Gevoelsreactie:
Eline, nee, niet doen.
de mens lijdt het meest............etc. Je hebt al lekker voor jezelf gezorgd en jezelf verwend vanmiddag. Blijf dat doen. Woede kan zich ook in verbetenheid kanaliseren en dat lijkt mij geen goede uitweg voor je emoties. Beter inderdaad even jezelf verwennen, ga een stuk wandelen, onderneem praktische dingen zoals Verwondering voorstelt, maar drijf het niet tever door. Zet het probleem als een pakje op tafel, loop er om heen, bekijk het aan alle kanten. Zet het pakje even in de kast en morgen weer op tafel. Misschien ziet het pakje er dan veel kleiner uit..
Zakelijke reactie
Rare vraag misschien, maar wat wil je bewijzen met het gegeven dat jij 70% in de gezamelijke huishouding hebt geleverd?
Waren jullie op huwelijkse voorwaarden getrouwd?
Anders maakt het echt geen fluit uit wie hoeveel heeft bijgedragen.
Enne, als jij daarin blijft volharden, gaat hij misschien nog alimentatie van jou vragen. |
|
| Zo 31 jan 17:26 |
Meld misbruik |
Moniekie:
Ja, huwelijkse voorwaarden.
Inkomensverhouding 2 staat tot 3 (ik en hij).
Ben ik pas gaan lezen na eerste gesprek gemeenschappelijke advocaat.
Ik heb een koophuis. Instinctmatige reactie: niet mijn huis. Daarom op huwelijkse voorwaarden getrouwd.
Alimentatie van mij vragen?
Het gaat om de verrekening van de huwelijkse periode en de kosten van een gemeenschappelijke huishouding en aan hem geleend geld. Verder wil ik niets. Ik wil van hem geen alimentatie, geen pensioen e.d. |
|
| Zo 31 jan 17:35 |
Meld misbruik |
Ja daarom vroeg ik het ook, of je op huwelijkse voorwaarden was getrouwd.
Ik heb nu het antwoord :)
Maarre, kan wel hoor, dat hij alimentatie van jou vraagt.
Gaat om twee dingen: de opbouw en verrekening van tijdens het huwelijk gedaan, en de stand van zaken ná het huwelijk.
Twee metingen, twee aparte zaken. Het gaat er niet om wat jij niet van hem wilt, maar wat hij eventueel van jou zou kunnen vorderen na het huwelijk.
Laat je goed voorlichten! |
|
| Zo 31 jan 17:37 |
Meld misbruik |
Moniekie:
aanvulling:
Ik betaalde alles, deed dat voor die tijd ook.
Een gemeenschappelijke rekening voor betaling van de woonkosten kon tijdens huwelijk niet tot stand worden gebracht. Daarom een verrekening achteraf over de periode van het huwelijk/in één huis verblijven.
(ga ik nu ff met trillende beentjes hondje uitlaten, frisse wind door mijn kop...) |
|
| Zo 31 jan 17:51 |
Meld misbruik |
Ja dat begrijp ik Eline, maar alleen met de verdeling van de gezamelijke huishouding ben je er niet.
Juist omdat wat jij schrijft, JIJ droeg het meeste bij, heeft HIJ het recht om alimentatie te vragen.
Immers, zo staat het in de wet: partijen worden geacht ná het huwelijk in dezelfde staat voort te kunnen leven als tijdens het huwelijk.
Dus jij levert iets in, om hem op hetzelfde niveau te brengen na de scheiding.
Maar goed, vraag het maar na om dadelijk niet voor verrassingen te komen staan. |
|
| Zo 31 jan 17:59 |
Meld misbruik |
Nou ze MOET natuurlijk niets hihi Bol.
Maar, er spelen twee dingen waarvan ik denk (IK dus ;) ) dat ze er maar één in de gaten heeft: gefocust op de verdeling van de goederen die tijdens het huwelijk zijn ingebracht. Haar aandeel is 70% (zegt zij) de zijne dus automatisch maar 30%.
Dat wordt verdeeld. Prima,so far so good, zo hoort het ook. Maar dan daarna.
Zie boven over de zinsnede van 'partijen worden etc.....'.
Dus als zij zoveel verdient, kan hij alimentatie vorderen.
Tenzij er natuurlijk iets is uitgesloten in een acte of convenant, dat weet ik natuurlijk niet.
Maar daarover zal dus ook onderhandeld moeten worden.
Dus ze kan beter hier ook overleg over plegen en ruimer kijken en zich niet alleen maar focussen op wat er over die verdeling speelt.
Ja, gelijkstelling van mannen en vrouwen in de wet kan dit tot gevolg hebben. |
|
| Zo 31 jan 18:08 |
Meld misbruik |
Maar goed, dit zijn algemeenheden.
Ik ken de casus van Eline verder niet, heb de stukken niet gelezen, ben verder inhoudelijk niet op de hoogte, behalve hetgeen zij hier neerschrijft. Ze heeft een advocaat, als het een goede is zal die haar daar over inlichten mag ik van uit gaan.
Hier in dit topic gaat het meer om haar emoties.
De advocaat doet het zakelijke deel. |
|
| Zo 31 jan 18:09 |
Meld misbruik |
Moniekie en Boldoot:
De technische kant lees ik zo nog wel even door.
All:
Pffffft.
Jullie hebben me het vuur wel aan de schenen gelegd. Goed, het trillen en de hartkloppingen zijn weg. De tranen ook.
Lopende in het park bedacht ik me, dat die diepe angst voor geweld mij blokkeert de advocaat aan te sporen.
Ik wil de confrontatie niet uit de weg gaan.
Ik ben bang voor die confrontatie.
Maar als ik hem zeg: het is goed zo, hou het geld maar, dan beloon ik zijn negatieve gedrag en maak ik mezelf kwetsbaar voor dat gedrag.
Kom ik duidelijk over? |
|
| Zo 31 jan 18:24 |
Meld misbruik |
Moniekie:
De goederen die hij tijdens het huwelijk heeft ingebracht heeft hij allang meegenomen en meegekregen.
Alle reparaties aan het huis zijn op mijn kosten gedaan om het voor mij overzichtelijk te houden, tenslotte was het mijn huis. Hij mocht van mij geen spijker betalen.
Het gaat puur om de woonkosten: hypotheek of huur, gas, water, licht, tv/telefoon-abonnement (ex gesprekskosten,) gemeentebelastingen, etc.
Naar rato dragen beide echtelieden hierin bij, volgens de acte van huw.voorwaarden.
Tijdens de huwelijkse periode was zijn inkomen anderhalf keer zo groot als het mijne.
Ik ben het spoor een beetje kwijt over waar de advocaat mij over had moeten voorlichten en wat je verder schrijft qua de techniek.
Ik zal dat morgen eens allemaal goed doorlezen voordat ik de advocaat bel.
Zit nog te veel in mijn emoties. |
|
| Zo 31 jan 18:33 |
Meld misbruik |
Ik neem vanavond even een time-out.
Ga me verpozen met de afstandsbediening in de hand.
Morgen lees ik wel verder.
Bedankt tot zover. |
|
| Zo 31 jan 18:39 |
Meld misbruik |
Doe maar Eline, heerlijk ontspannen.
Het komt nog niet allemaal aan zie ik.
Snap ik ook.
Maar ik wil je één ding zeggen: als ik door hem zijn zin te geven mijn eigen gemoedsrust zou kunnen terugvinden, wel, laat hem lekker.
Het is maar geld!
Anders verzand het naar mijn idee in een machtsstrijd.
Daarbij heb je alleen maar verliezers, nooit winnaars. |
|
| Zo 31 jan 19:04 |
Meld misbruik |
@ Eline .... je zegt... *Maar als ik hem zeg: het is goed zo, hou het geld maar, dan beloon ik zijn negatieve gedrag en maak ik mezelf kwetsbaar voor dat gedrag.*
Het is wat Moniekie zegt: *Het is maar geld*
Het is *maar geld* waar jullie al jaren om strijden...
Wil je nog jaren doorgaan met die strijd of wil je eindelijk eens gaan leven zonder al die spanningen ?
De strijd opgeven om *maar geld* is geen schande, je beloont jezelf met nieuwe mogelijkheden en een bevrijding van alle ellende.
Tenslotte kan je dan vol trots zeggen...... "steek het maar in je r*** .... hou het maar, ik ga verder met mijn leven" |
|
| Zo 31 jan 19:42 |
Meld misbruik |
Nog even:
Het gaat niet alleen om dat geld.
Het gaat om meer.
Het gaat om "ho" tegen iemand zeggen.
Op de bank flitste van alles door me heen:
2 x politiecontact gehad toen hij hier woonde, daarvoor nooit:
de eerste keer wegens bedreiging van zijn vorige vriendin. "ach, in je kwaadheid zeg je wel eens wat", volgens hem.
de tweede keer n.a.v. een plotselinge woede-aanval tijdens eten met mijn zoon en twee van zijn dochters. Een vechtpartij: hij en mijn 17-jarige zoon.
De gil van zijn dochter "ik ben mijn leven lang al bang voor je geweest...." en weg was ze om nooit meer terug te komen.
Het verzoek van de advocaat in het tweede gesprek na een woede-aanval van hem om niet ongevraagd bij mij aan de deur te bellen en of hij dat begrepen had...
Ik zeg "ho" tegen zijn verbale geweld en agressie. |
|
| Zo 31 jan 19:46 |
Meld misbruik |
Eline .... het lijkt mij dat er dan nog maar een ding opzit , de advocaat vragen om het voor de rechter te brengen en deze te laten beslissen. Je kunt je tijdens de zitting laten vertegenwoordigen, zodat je de confrontatie met je a.s. ex niet aan hoeft te gaan.
Of is dat al aangevraagd ? |
|
| Zo 31 jan 21:54 |
Meld misbruik |
Des te beter dan om de zakelijke beslommeringen af te wikkelen.
Dan ben je helemaal van hem af.
Ja, dan kost het maar geld, so what.
Of probeer je door om je poot stijf te houden hiermee je gram te halen?
Dat lukt niet.
Confronterend mss wat ik nu zeg, maar wel uit ervaring gesproken. |
|
| Zo 31 jan 21:57 |
Meld misbruik |
Geld is een prima knecht, maar een vreselijke baas. |
|
| Ma 01 feb 11:05 |
Meld misbruik |
@ All:
Weer een tweede slapeloze nacht achter de rug.
Voorgaande postings niet gelezen.
Weer hele nacht liggen worstelen met emoties.
Emoties/huiselijk geweld:
Ik ga even door met ontleden: ik ga tot op het bot, ik spaar mezelf niet, ik spaar hem niet!
Een aardige, lieve, charmante vent, intelligent, die een gezellige slok lust. Tijdelijk werkloos door reorganisatie. Een uitkering gelijk aan zijn alimentatieverplichting.
Een aardige ooit zelfstandige vrouw met nog niet ontdekt PTSS, haar wereld stort aan alle kanten uit elkaar met koophuis en een goeie baan, half in de ziektewet.
Hij vindt haar geweldig, zij vindt zichzelf waardeloos.
"Ik heb een nog grotere gek vonden dan ik", zeg ik letterlijk tegen mijn baas.
Diverse alarmbelletjes:
Een anonieme brief waarin hij beticht wordt van overspel, leugens, kwaad doen;
Politiecontact wegens aangifte van doodsbedreiging door zijn ex;
Worden door hem afgeserveerd als een jaloerse, frigide ex, die niet eens een baan kan houden. En “in je kwaadheid zeg je wel eens wat”, hij heeft nog nooit een vrouw geslagen.
Een tot nu toe vriend die in de straat schreeuwt “als je haar wat aandoet, vermoord ik je”.
Nachtelijke telefoontjes, stilte aan de andere kant.
Hij drinkt wel veel, ik ben bang voor alcoholmisbruik: “nee is helemaal niet nodig”.
Als hij zijn spullen in huis zet: “binnen een jaar wil ik mijn positie in dit huishouden geformaliseerd hebben, en anders ben ik weg”. (Later wel een romantisch huwelijksaanzoek in een torentje op de knieën).
Het contact met zijn 3 dochters is verstoord: daarin speelt zijn ex een rol, die wel een goede moeder is. Heeft zelfs geen foto van zijn kinderen mee.
Groot alarm 2001:
De plotselinge woede-uitbarsting/drift-aanval: een vechtpartij tussen een volwassen vent en mijn zoon van 16. In het bijzijn van zijn 2 dochters tijdens een maaltijd. Er worden rake klappen uitgedeeld. Ik zit verlamd op mijn stoel en schreeuw herhaaldelijk: “dit wil ik niet”.
Een dochter schreeuwt: “ik ben mijn leven lang al bang voor je geweest”
Zoon vlucht naar een bevriend stel en doet aangifte van mishandeling.
Hij: “jij pakt je kind niet aan. Hij is fatsoenloos/respectloos/egoïstisch, etc.”
Ik: “een volwassene hoort een kind niet te slaan. Je bent intelligent genoeg om het met woorden op te lossen.”
Kortom: hij bewerkt mij met woorden. Ik denk hem nodig te hebben, hij gaat voor mij zorgen. De schade valt mee. Doorzetten van de aangifte betekent nogal het e.e.a. voor hem, zijn dochters, mijn kind. Een hoop narigheid.
Ik vraag mijn zoon als hij van me houdt of hij dan de aangifte in wil trekken en zich voortaan wil gedragen. Dat doet mijn zoon.
Op dat moment kies is dus voor hem en verraad ik mijn zoon! Die achteraf uiterlijk niet zo gekwestst is, maar innerlijk een traumatische ervaring heeft beleefd. En na vertrek van mijn ex (2008) als volwassen vent zit te huilen. Zijn moeder die altijd voor hem zou zorgen heeft hem in 2001 in de steek gelaten, verraden. In 2008 hoor ik van mijn vriendin over zijn bizarre gedrag tijdens de trouwdag in 2002: hij zag er mooi uit in zijn pak, heeft zich netjes gedragen, maar is in het park bomen met stokken te lijf gegaan.
Door voor mijn man te kiezen en mijn zoon te verraden
ontstaat een vreemde situatie van macht-, machtsmisbruik en machteloosheid.
Als hij mijn zoon met woorden bekritiseert en mij vraagt zijn visie te delen. Zwijg ik. Tenslotte heb ik mijn kind al een keer verraden. Hij heeft een universitaire opleiding en weet het dus beter. Ik ben intussen een halve gek: zwaar beschadigd korte-termijn geheugen. Bij stress kan ik niet meer goed luisteren, formuleren, tegenwicht geven. En hij gaat toch voor me zorgen? Hij heeft het goed met me voor!
Mijn zoon verblijft merendeels bij een bevriend echtpaar en als hij thuis is “gedraagt” hij zich, soort overlevingsstand.
Ik “gedraag” me ook voortaan. Ik laveer door allerlei driftbuien, agressie, verbaal geweld…etc. soort overlevingsstand. Je ziet steeds meer van de Jekyl & Hide.
En tenslotte heeft hij mij nog niet/nooit geslagen….
en je praat niet (schaamte) over het alcoholmisbruik en huiselijk geweld. Toch?
Feit: “Slechts” een van de drie moorden in Nederland heeft te maken met huiselijk geweld…..
Ach, die emoties, die vallen toch wel mee??? |
|
| Ma 01 feb 11:17 |
Meld misbruik |
Mijn vraag:
Waar moet ik met bovenstaande emoties naar toe?
Is het mogelijk die emoties te scheiden van een financiële/technische scheiding?
Kan ik die emoties bespreken met een ex-partner die gezegd heeft te zijn gestopt met drinken op 8-8-2008?
In het kader van een afkickprogramma moest hij bij iedereen die hij schade had berokkent, zijn schade erkennen en onder ogen komen. Ook bij mij.
Ik heb het toen niet ter plekke zo kunnen formuleren als bovenstaand. |
|
| Ma 01 feb 11:36 |
Meld misbruik |
ik heb je hierboven een handvat gegeven eline, kijk er naar en kijk wat je ermee kunt.
je moet die boosheid aan gaan kijken en uiten. |
|
| Ma 01 feb 11:37 |
Meld misbruik |
Ja,
Boldoot,
Bedankt!
Zo op het oog lijkt het wat voor me,
moet me er nog echt in gaan verdiepen.
Tezeer verblind door mijn emoties. |
|
| Ma 01 feb 12:00 |
Meld misbruik |
Boldoot/all:
Nog even wat inhoudelijker:
Door mijn worsteling hier voor te leggen,
door feedback te krijgen,
krijg ik voor het eerst een duidelijk beeld over mijn emoties.
Zie ik het voor het eerst zwart-op-wit onder ogen.
En daarmee begint alles: inzicht, onder ogen komen en vervolgens handelen.
Tot zover weer bedankt, allen! |
|
| Ma 01 feb 12:05 |
Meld misbruik |
Not.
Had me voorgenomen hem te bellen,
slecht geslapen,
zit te bibberen als een rietje.
Kan niet emotieloos gerichte vragen aan hem stellen. Kan me nu niet focussen op: m.a.w. een zakelijke houding voor een financiële scheiding.
De tranen zitten hoog, alweer! |
|
| Ma 01 feb 12:26 |
Meld misbruik |
Eline, een advocaat is dat best wel gewend hoor, aan emoties en tranen.
Schrijf van tevoren de vragen die je wilt stellen op, dan kun je rustig je vragen stellen en afvinken. Geef aan dat je emotioneel bent, heus, advocaten zijn net mensen ;) die snappen dat wel.
Het zijn tenslotte emotionele zaken waar ze mee bezig zijn.
Zij kunnen het vertalen in zakelijke dingen.
Vraag feed back, vraag of je het antwoord goed begrepen hebt en of ze, mogelijk, alles nog even schriftelijk willen bevestigen. |
|
| Ma 01 feb 12:29 |
Meld misbruik |
Moniekie:
Ik was op weg naar de hondenbak, eten geven,
hondje uitlaten.
Frisse wind door mijn kop.
Mezelf bij mekaar rapen.
Bloknootje pakken.
Topic nalezen op tips voor advocaat.
Opschrijven.
Bellen.
Hopen dat mijn tranen niet omhoog schieten,
dan ben ik onverstaanbaar door de telefoon...
als ik hem al te pakken krijgen.
Maar,
bedankt! |
|
| Ma 01 feb 12:42 |
Meld misbruik |
@Lzz 'Je kunt pas emotioneel scheiden en loslaten als de papieren rond zijn.'
Helemaal juist. Hoe eerder het zakelijk gedeelte afgehandeld is, hoe eerder je toekomt aan emotionele verwerking. Emotionele verwerking is ook een lichamelijk proces.
@D |
|
| Ma 01 feb 13:42 |
Meld misbruik |
All:
Emoties:
Ik neem mijn emoties serieus.
Ik neem mijn angst voor agressie en geweld serieus: ik ga geen alarmbelletjes meer negeren!
Ik voel me sterk.
Heb nog niet letterlijk in de hoek gezeten waar de klappen vielen.
Ben ijzersterk geworden in het laveren in dreigende situaties.
Ik laat me niet meer bang maken!
Advocaat:
Ik heb een lijstje met technische vragen gemaakt voor de advocaat.
Ik heb gebeld.
Hij belt me terug! |
|
| Ma 01 feb 13:53 |
Meld misbruik |
All:
Bovenstaande "conclusies" is bij mij "gerijpt" door jullie peptalk!
Zelfs jij anniepannie: "ooit is mij gezegd,met woede kan je iets.je kan het ombuigen naar kracht en overwinning.
Overwinning voor jezelf."
Hoezo, dat je dacht dat ik met jouw reactie helemaal niets kon!
Bedankt,
allemaal! |
|
| Ma 01 feb 15:00 |
Meld misbruik |
Zelfs jij Anniepannie hihi.
Maar je kan het,je hebt innerlijke kracht,meer als je denkt.En goede adviezen.Nu doorvechten Eline.
Je hebt gebeld,hij belt terug,dus je kan je wapenen tegen de tranen..Je KAN het.
xx |
|
| Ma 01 feb 15:02 |
Meld misbruik |
Thx
Anniepannie.
En wil je jezelf niet omlaag halen,
met dat je dacht dat ik aan jouw bijdrage niets zou hebben.
Ook jij kunt meer dan je denkt af en toe! |
|
| Ma 01 feb 15:40 |
Meld misbruik |
Eline,
Ook jij kunt meer dan je denkt af en toe!Hihi maar weer.Af en toe mag eraf.
Ik heb de hele mikmak al gehad.En ben er sterk uit gekomen.Jij Ook!!
Zet hem op! |
|
| Ma 01 feb 17:06 |
Meld misbruik |
Nog even over vrijheid/bevrijding/vrij voelen.
Begin 2001 werd door een incident de toon gezet voor de relatie.
Alles overziende: een evenwichtige relatie, gebaseerd op wederzijds respect, stimuleren tot individuele groei, mwah, was het niet echt.
Hij dicteerde mijn grenzen vanaf 2001.
Hij was regelmatig grenzeloos.
Van 2001 tot 2004 werden mijn grenzen steeds meer ingeperkt.
Vanaf 2004 heb ik me letterlijk gevangen gevoeld tot begin 2008 toen ik de sleutel van de gevangenisdeur vond.
En een gevangene, die net vrij komt, na jarenlange gevangenschap, moet ook leren hoe hij met zijn vrijheid moet omgaan. |
|
| Ma 01 feb 17:22 |
Meld misbruik |
En nee,
alle gevoelens van houden van in de beginfase, nee, die zijn om zeep geholpen.
Ik kan achteraf niet (meer) houden van een mijn cipier.
Het zit er niet meer in.
Ook geen vriendschap. |
|
| Ma 01 feb 17:34 |
Meld misbruik |
Angst kan een nuttige en nodige raadgever zijn.
Bij een dreigend gevaar kan het je aansporen tot vechten of vluchten.
Is er echter geen dreiging of veel minder groot dan je misschien zelf denkt, wordt angst een slechte raadgever en mogelijk zelfs irreël.
Vraag jezelf dus altijd af in hoeverre je gevoelens van angst realiteitswaarde hebben of dat je zelf niet uitvergroot. |
|
| Ma 01 feb 18:05 |
Meld misbruik |
Eline de angst stamt uit de tijd dat je emotioneel afhankelijk van hem was.
Zodra je dat niet meer bent ben je sterker dan je ooit zult vermoeden. |
|
| Ma 01 feb 18:07 |
Meld misbruik |
Moniekie:
Ik heb in mijn relatie heel veel angstige momenten meegemaakt.
Ik heb de woede gezien. De plotselinge explosies van blinde haat/drift/agressie.
Soms n.a.v. een vraag: "had er nog iets zout bijgemoeten".
Hij heeft een ding aangevoeld: als mij zou slaan, was hij de verliezer.
En op dat moment heb ik hem recht in de ogen gekeken en met niet "bang" gedragen.
Ik heb me ooit voorgenomen: ik laat me niet slaan, door niemand.
Monieke, iemand die in een dergelijke situatie heeft verbleven, voelt feilloos aan wat ik bedoel....
Dus nee, ik vergroot mijn angst niet uit.
Ik heb een reële angst. |
|
| Ma 01 feb 18:13 |
Meld misbruik |
En de advocaat:
heeft nog niet teruggebeld. |
|
| Ma 01 feb 18:27 |
Meld misbruik |
Boldoot:
Er bestaan angstgevoelens.
Ook bestaat er zoiets als dat je lichaam, als je geest het nog niet wil zien/ziet, reageert.
Het instinct vertelt je dan iets, dat is om te kunnen overleven in nood-/en panieksituaties.
In nood/narigheid neemt je lichaam de juiste beslissingen om te kunnen overleven, dat gebeurt automatisch, zonder dat je dat beseft in je hersenen, die komen wat later. |
|
| Ma 01 feb 18:32 |
Meld misbruik |
Boldoot:
Uitdrukkingen als:
mijn nekharen gingen overeind staan
ik voelde een koude huivering
ik kreeg de rillingen over mijn lijf
ik kreeg een gevoel van he? gek?
etc.
Dat zijn instinctieve reacties. |
|
| Ma 01 feb 19:06 |
Meld misbruik |
**Hij heeft een ding aangevoeld: als mij zou slaan, was hij de verliezer.
En op dat moment heb ik hem recht in de ogen gekeken en met niet "bang" gedragen.
Ik heb me ooit voorgenomen: ik laat me niet slaan, door niemand.**
Ik bedoel eigenlijk dit en de woorden van LangeZomerzzz:
**'Angst weerhoudt je om echt de confrontatie aan te gaan met je ex'. Kan dat best begrijpen, hoor. In jouw/jullie geval zal het allemaal echt wel loslopen -want ik 'ken' jullie allebei. Wedden?**
Ik kan dat niet rijmen met je huis bewaken als een fort dmv een mega alarminstallatie, bibberend het park inlopen uit angst voor.
Dat bedoelde ik met de vraag: zijn je angsten wel reëel?
Maar ik kan me ook voorstellen dat je er nog niet aan toe bent hiernaar te kijken.
Heb jij ooit wel eens behandeling gevolgd?
EMDR bijvoorbeeld voor je PTSS?
Of therapie?
Als je hier niet op wilt antwoorden snap ik dat wel hoor.
Enne, de advocaat kan een zitting of bespreking hebben gehad. Anders morgen zelf maar weer even bellen? |
|
| Ma 01 feb 20:31 |
Meld misbruik |
Eline, bin there done that
dus ik weet waar ik over spreek! |
|
| Ma 01 feb 20:33 |
Meld misbruik |
enne... ik heb een paar jaar met slachtofferd gewerkt, dus veel hoef je me niet uit te leggen. |
|
| Ma 01 feb 20:35 |
Meld misbruik |
Monieke:
Ja, ik ben bang voor zijn agressie, vooral als hij niet de kans heeft te vluchten.
Maar, ik laat me niet meer bang maken door hem.
Ik ben wel alert op agressie-uitingen van zijn kant. Een gewaarschuwd mens telt voor twee.
En ja, na eindelijk de diagnose trauma en intussen ontwikkeld PTSS (post traumatisch stress syndroom) heb ik een behandeling gehad van een traumatoloog via EMDR. Of rapid-eye-movement genoemd. Herbeleven brokjes trauma, stilstaan bij wat het met je op dat moment doet, en dan gaat het richting langetermijn-geheugen, waardoor weer "schijfruimte" in je korte-termijn-geheugen vrijkomt. In 2002 meen ik dat mijn behandeling is afgerond.
En ja, morgen ga ik weer bellen.
Bibberend het park inlopen, had meer te maken met de emoties die op dat moment in mijn lijf speelden tijdens het posten op dit topic.
Lichamelijke reacties bij mijn postings dus.
En ja, ik ben alert.
Laat deuren niet zo makkelijk meer los.
Ben voorzichtiger met sleutels.
En ja, die alarminstallatie is op zijn tijd wel handig en als ik het gevoel heb dat de situatie dreigend is, ga ik die aanzetten. |
|
| Ma 01 feb 20:41 |
Meld misbruik |
Boldoot:
Dus je snapt wat ik bedoel.
He, lekker om dat te horen!
En mensen die niet snappen wat ik bedoel, geweldig. Dan heb je niet in zo'n ongezonde relatie gezeten gelukkig.
Ooit heb ik me afgevraagd waarom mishandelde vrouwen maar bij hun man bleven hangen....en zich regelmatig in elkaar lieten meppen, ik snapte er niets van.
Zij hadden w.s. nog een idee dat hij toch echt van haar hield.
Ik kan die vrouwen nu beter begrijpen, ondanks dat ik nooit geslagen ben. |
|
| Ma 01 feb 21:07 |
Meld misbruik |
En Moniekie:
Vraag maar raak als ik niet duidelijk ben of iets niet goed formuleer.
Vind ik niet erg. Stel ik prijs op.
Ik kan het altijd aangeven als ik iets niet wil zeggen/vertellen. |
|
| Ma 01 feb 22:25 |
Meld misbruik |
Eline
We kunnen elkaar een handje geven.
Al 4 jaar gezeik.
Wat bij mij hielp was een lijstje maken.
De klotedingen rechts
De positieve dingen links (vaak herinneringen)
De emotie is vreselijk Ik zit te jammeren als een okeloen bij de rechter.
Je gaat aan rafels kan soms niet meer praten van emotie en toch slaap ik beter en beter.
Iemand kan beter dood neervallen dan dit.
Je had je ziel en zaligheid gegeven en het is beschadigd.
Ga leuke dingen doen en ouwehoer met lotgenoten,
Verzuip hem, vermoord hem en vierendeel hem in gedachten en in gesprekken.
Ga door die diepe zee.
Op een dag is het voorbij. en dan ben je dood en doodmoe.
Laat je niet ziek maken!
Klets het van je af.
MV is fantastisch.
Iedereen weet hoe het voelt.
sterkte! |
|
| Di 02 feb 10:39 |
Meld misbruik |
CreaBea:
Ik heb het hier van me af kunnen kletsen.
All:
"Samenvatting"
Al leek ik soms chaotisch, door emoties vermand, tja ik zag het even niet meer zitten, en heb het hier weer scherp gekregen. Echt waar!
Jullie bijdragen op papier, kan ik steeds weer nalezen/overlezen!
Scheiden is óók emotie (Slensor).
Het "failliet van een huwelijk", hoe goedbedoeld ooit begonnen...
Ik koers wederom (van begin af aan gepoogd) op een financieel-technische scheiding.
Er is een contract opgesteld (huw. voorwaarden).
In hoeverre er contractbreuk is gepleegd, die confrontatie wil ik blijven aangaan.
De administratie van de huwelijkse periode van verblijf in een huis, ligt voor 95% al 2 jaar (!) klaar.
Van beide advocaten ooit een geweldig compliment voor gekregen.
De boedel is gescheiden (was binnen 14 dagen voor elkaar).
Nu de echt nog scheiden!
Ik heb een doortimmerd lijstje met (15!) vragen voor de advocaat, mede dankzij jullie tips!
Zakelijke vragen!
Allereerst wil ik weten of de advocaat het nog ziet zitten, het duurt te lang. Heeft hij het druk of moet ik dan anders zien? Oefen ik te weinig druk op de advocaat uit?
Wat moet er gebeuren om het schip weer vlot te trekken. Wat kan ik doen, wat kan (hoort) mijn advocaat te doen.
Ik wil uitzicht en inzicht door het stellen van die vragen.
Ik wil termijnen horen, al is het maar wanneer het verzoek tot echtscheiding, het concept heb ik 4 maanden terug al gehad, bij de rechtbank wordt ingediend.
En die emoties:
ja, die heb ik, dat is ook (over)duidelijk. Ik ga die emoties niet ontkennen. Ik heb ze hierboven volop tegen jullie gespuid. Niet gehinderd door enige gêne, en oh boy, wat lucht dat op!
Ik heb vannacht voor het eerst sinds tijden prima geslapen.
Ik krijg nu weer energie!
En wie staat er boven aan mijn lijstje: to do?
Een keer raden....
Juist!
Advocaat bellen, op zijn huid zitten! |
|
| Di 02 feb 10:50 |
Meld misbruik |
(hihi)
Thanks Boldoot!
Had de telefoon al in mijn hand.... |
|
| Di 02 feb 10:52 |
Meld misbruik |
Eline ... niet vragen aan jouw advocaat wanneer hij het verzoek gaat indienen, maar zeggen ik WIL dat je het NU indient.
Succes ! |
|
| Di 02 feb 10:52 |
Meld misbruik |
Bij postbus 51 kun je goeie boekjes opvragen.Gewoon over de procedure.
Voorzieningen kunnen binnen 3 weken via kort geding.
Bodemprocedure in 2 maanden.
er is een boekje van Mr van Driem,
Scheiden, haar recht.
Heb je vast wat aan.
Sterkte, en blijven praten.
je ziet het, het helpt!!! |
|
| Di 02 feb 11:07 |
Meld misbruik |
@ All:
Jullie staan te popelen om info???
Hoe zou dat nu kunnen...... hihi.
Nou, mijn advocaat staat ook te popelen!
Klonk enigszins gehaast,
zou ik hem te hard achtervolgen? hihi
Eerste toegezegde resultaat:
Eind van de week heb ik het verzoekschrift tot echtscheiding binnen!
En daarmee begint alles!
YESSSSSSSSSSS!
En CreaBea:
Ook dat boekje ga ik opvragen!
Al was het maar om mijn advocaat gerichter aan te kunnen sturen/op te jagen (hihi).
Een beetje gember erin stoppen op zijn tijd, kan geen kwaad. Wordt mijn werkpaard misschien een racepaard..... |
|
| Di 02 feb 11:20 |
Meld misbruik |
Allen bedankt!
PC gaat even uit, ff een time-out.
Vrijdag: D-day??
Ik ga bloemen halen.
Huis gezellig maken.
Kortom:
Ik ga mezelf verwennen! |
|
| Di 02 feb 11:53 |
Meld misbruik |
Lieve Eline:
Wat een herkenbaar verhaal.
Je boosheid uiten op de persoon kan jou lucht geven maar zal bij de ander niet constructief iets doen. je zult andere wegen moeten uitzoeken om de emotie een plek te geven.
Wel is het goed om de zaken echt definitief af te sluiten om je leven weer op een ander spoor te kunnen zetten.
We mailen wel!
Liefs, Emmi |
|
| Di 02 feb 19:48 |
Meld misbruik |
Mooi Eline, er gebeurt nu wat.
Nu een kwestie van door blijven zetten.
Voor vannacht weer een goede nachtrust gewenst |
|
| Di 02 feb 20:54 |
Meld misbruik |
OK ik val er midden in en heb niet alle 98 reacties gelezen.
Het maakt je niet gelukkig om kwaad te blijven.
Ik heb makkelijk praten, het heeft me meer dan 10 jaar gekost om niet meer kwaad te zijn op mijn ex en echt los te komen van de woede en frustratie.
Zonde van de tijd! Had ik veel eerder moeten doen, maar ik kon het niet. |
|
| Di 02 feb 20:58 |
Meld misbruik |
Sorry, incompleet.
Het is niet makkelijk.
Je bent zelf verantwoordelijk voor je geluk.
Mijn ex bleek een rotvent en bleef een rotvent.
Op een gegeven moment ben jij zelf degene die bepaalt hoeveel invloed hij nog heeft op jou.
Bizar. Toen ik eindelijk zo ver was, na ruim 10 jaar, dat ik hem voor het eerst na al die jaren een hand kon geven, met hem in 1 ruimte kon zijn, voelde dat als een overwinning. Twee weken later was hij dood. |
|
| Di 02 feb 21:03 |
Meld misbruik |
Zonde van die 10 jaar, met de kennis van nu had ik het anders gedaan. Zeg ik mnu, maar of ik het ook had gekund zal ik nooit weten. |
|
| Wo 03 feb 10:13 |
Meld misbruik |
Moniekie:
Thx. voor je wens om een goede nachtrust.
Heeft helaas niet helemaal geholpen.
Een zesje vannacht. Ja, het maalt allemaal nog wat na in mijn kop: van grof naar fijn? Wie weet.
Astrid:
Een scheiding IS een rouwproces.
Ieder rouwt op zijn eigen tijd en op zijn eigen manier en niet iedereen kan het in dezelfde tijd afronden. Er zijn geen standaardnormen voor rouwen, waaraan je je moet of kunt houden....
Ik veroordeel niemand, ik ben geen expert, worstel zelf ook met rouwen.
En "achteraf" kijk je een koe in zijn kont. Dat zal iets met inzicht in jezelf, je handelwijze en de omstandigheden, (mogelijkheden en onmogelijkheden) te maken hebben. |
|
| Wo 03 feb 10:22 |
Meld misbruik |
"Epiloog”
Trauma’s e.d. in brokjes hakken, je emoties voelen/erkennen en een plekje geven.
Mooi dat EMDR/REM!
Zag van de week op t.v.: gezonde topsporters die na jaren topsport hun passie/sport kwijt raakten. In een zwart gat vielen en deskundige hulp nodig hadden om hun leven opnieuw richting te geven en in te richten. Verlies van die sport/die baan was ook een rouwproces!
Wie ben ik om te denken dat ik alles alleen kan?
Zonder hierover een nieuwe discussie te willen open, ik heb 10 “tropenjaren” achter de rug.
Diverse rouwprocessen die door elkaar heen spelen. Een gordiaanse knoop?
Verlies van een huwelijk, een baan die ik leuk vond, vele dierbaren verloren…..etc.
Een topsporter was allang gigantisch onderuit gegaan!
Ik ben er nog.
Ik moet alles in verteerbare brokken hakken én op de juiste deuren aankloppen als ik even van het padje ben.
Ik ga vanaf NU mijn leven opnieuw indelen/plannen:
Er is een tijd om te rouwen,
een tijd om te handelen
en een tijd om te genieten.
En om met een beeldspraak te eindigen.
Voor dit rouwproces heb ik een schare deskundigen en supporters gevonden!
Ik ben in het zadel geholpen. Ik zit weer te paard. Een tot nu toe lui paard, volgevreten aan voer.
Heb hem uit zijn stal getrokken. Hoefde gelukkig niet aan een dood paard te sjorren.
De zweep erover, krachtvoer, gember in zijn reet, de sporen in zijn flanken....
We gaan in training.
We gaan aan een race beginnen.
Finish: de echtscheiding.
Krijgt paard daarna zijn suikerklontjes!
Ennuh….. dat prijzengeld?
Dat zien we onderweg wel……
bij de volgende race?
“Naar bevind van zaken” hinnikt paard.
Ja, ik heb een slim paard!
Jockey Eline
Hihi en
hinnik, hinnik. |
|
| Wo 03 feb 12:59 |
Meld misbruik |
En nog n.a.v. mijn laatste beeldverhaal.
Nee, dat heeft niets te maken met het niet serieus nemen van alle ervaringen en tips.
Heeft meer te maken met een stuk creativiteit, de liefde voor taal, het denken in beelden, daardoor een stukje afstand, misschien de scherpte van dingen iets te verzachten, een stukje zelfspot/humor.
Kortom om weer uit mijn diepste dal als een duikelaartje weer overeind te kunnen komen.
Zonder die "beelden/plaatjes" lukt me dat niet. |
|
| Wo 03 feb 14:38 |
Meld misbruik |
@eline 'Finish: de echtscheiding.'
Nee...
Het is een hek waarachter een groot, hopelijk heel groot weiland ligt met wellicht nog enige horden op het pad: de rest van je leven.
@D |
|
| Wo 03 feb 17:55 |
Meld misbruik |
Dorya:
om in de beeldspraak te blijven,
met een paard kun je races rijden,
in een weiland oefenen in hordenspringen,
er bestaat ook nog zoiets als een mooie
rit op het strand of in het bos...
Keus genoeg!
;-) |
|
| Wo 03 feb 17:57 |
Meld misbruik |
Dorya:
Als ik het plaatje "jockey" als motivatie in mijn hoofd gebruik, staat dat ook voor de teugels in handen nemen. Actie! |
|
| Wo 03 feb 23:26 |
Meld misbruik |
Eline,
maak een momentopname van bezittingen met een gecertificeerd financieel mediator.
kan ik aanraden omdat de afronding beter verloopt.
Ga er tegenaan! |
|
| Vr 05 feb 09:54 |
Meld misbruik |
@ Slensor
Ieder mens is zoals hij moet zijn op dat moment en niemand is helemaal verrot, maar er zijn wel degelijk sociopaten en dat zijn geen prima mensen.
Je kunt kiezen of je daar wel of niet mee in contact wilt zijn, maar niet iedereen is "eigenlijk wel o.k."
@ Eline en anderen
Kijk eens naar een filmpje op You Tube van Byron Katie - The Work. Heel verhelderend om inzicht te verkrijgen. |
|
| Vr 05 feb 10:16 |
Meld misbruik |
Shona:
Mooi! Inspirerend mens die Byron Katie.
Kritiek op de ander vertalen in kritiek op jezelf = inzicht jezelf! |
|
| Vr 05 feb 10:56 |
Meld misbruik |
(Byron Katie, kende haar nog niet, ga vaker naar haar kijken, mooi mens!)
Enne Shona:
Diverse malen tijdens onze relatie heb ik hem vergeefs gevraagd zijn alcoholproblemen, agressie/frustraties etc. elders bij deskundigen op tafel te kwakken. Ik kon er niet mee omgaan.
Ik zou hem problemen "aanpraten"......
Diverse stickertjes: alcoholist, pathologisch leugenaar, sociopaat, wat dan ook en in welke combinatie of gradatie.....
Het zal mij verder worst zijn! Zijn probleem, niet meer het mijne, zijn leven......
ik wil los!
Postbode heeft nog niet verzoek om echtscheiding op de deurmat laten vallen en het is al vrijdag...
Vannacht trouwens goed geslapen (een 8!)
op naar de 10! |
|
| Vr 05 feb 11:45 |
Meld misbruik |
maar weer bellen naar de advokaat dan he!! |
|
| Vr 05 feb 12:32 |
Meld misbruik |
Ik moet zélf mijn financiële en emotionele puin ruimen van onze gemeenschappelijke huishouding,
samen waren we geen ideale combinatie.
En ja Boldoot:
Thx! Kan je gedachten lezen?
Net advocaat aan de lijn gehad.
Met alle paperassen naar advocaat om alles vlijmscherp financieel inzichtelijk te krijgen.
Dinsdagmorgen dus.
Advocaat had nog een paar vragen, wil exacte cijfertjes om hoop gedoe te kunnen voorkomen.
Dus: ik heb huiswerk te doen! |
|
| Vr 05 feb 12:55 |
Meld misbruik |
ja dat kan ik, ;) en succes dinsdag. |
|
| Za 06 feb 10:03 |
Meld misbruik |
Hoi Eline,
Zelf heb ik het niet meegemaakt inde zin van dat ex verslaafd was aan wat dan ook..Maar wel vreemd ging en er dus vandaar ging met een ander..Wat een enorme pijn achter heeft gelaten en dus ook een financieel plaatje achter liet. Op dat moment denk je nog niet aan het laatste (financiele) dus, omdat je je miserable boos enz voelt!! En je je zelf continue afvraagt WAAROM IK WAAROM heb ik dat niet eerder gemerkt of gezien. Continue afvragen WAAROM en ik kan je zeggen alle vragen die beginnen met WAAROM zul je op dat moment geen antwoord op krijgen. Maar naar mate de tijd verstrijkt zullen alle je vragen beantwoord worden, dit is wel een kwestie van tijd en geduld!! En van het laatste wist ik niet dat ik dat zoveel had..
Wat ik hier mee wil zeggen is ook al voel je je op dat moment zéér KLOTE moet je toch voor je zelf alle dingen op een rij zetten mbt financieel enz en meteen actie ondernemen want doe jij het niet dan zal de ander(ex)je voor zijn. En natuurlijk van je afschrijven ZÉÉR belangrijk, je zult met de tijd al je vragen beantwoord krijgen die je je toendertijd gesteld hebt. Dit geldt natuurlijk niet voor iedereen zelf heb ik er baad bij gehad en nog, en nu achteraf ben ik blij dat ik dan gedaan heb want mijn vragen worden beetje bij beetje ingevuld. En geven mij een bevestiging dat ALLES IN HET LEVEN EEN REDE HEEFT..En dit was er 1 van..
Wens je héél veel sterkte en succes met het verwerken en rouwen van, tis niet makkelijk maar probeer met beide benen op de grond te blijven staan en spreek met je hoofd en niet met je hart!!
liefs
M |
|
| Za 06 feb 10:49 |
Meld misbruik |
M:
Bedankt!!
Enne aangezien advocaten inderdaad een hekel aan cijfertjes hebben...
Gisteren braaf bezig geweest.
Vandaag weer, tot het af is.
Ik moet de boekhouding van 7 jaar gaan vertalen in een balans, etc. hapklare brokken dus.
Dus als iemand zich in de oproepjes afvraagt waar ik zit? In de paperassen dus! |
|
| Ma 08 feb 10:29 |
Meld misbruik |
(wist zich het zweet van het voorhoofd....)
Laatste vragen advocaat (brief zaterdag) aan het beantwoorden....
Printer/scanner is definitief overleden.
Dus nieuwe printer halen vanmiddag.
En alles uitprinten voor morgenochtend, kopietjes maken nieuwste jaaropgaven.
Voel me helemaal de boekhouder van de advocaat.
En voel me niet meer misselijk als ik met die cijfertjes bezig ben.
Dus: gaat goed (met mij) en cijferwerk! |
|
| Ma 08 feb 10:33 |
Meld misbruik |
(en ik had altijd een hekel aan boekhouden op Mulo.... geef mij maar wiskunde! hihi) |
|
| Ma 08 feb 12:54 |
Meld misbruik |
Knap hoor!! Je gaat als een speer!!
Hou vol!! |
|
| Ma 08 feb 15:09 |
Meld misbruik |
Eline,
We hadden het er al over vorige week.
Topic is nu te groot om nog bij te lezen maar.... je bent goed bezig!
Succes morgen. |
|
| Di 09 feb 09:58 |
Meld misbruik |
Bedankt voor succes wensen e.d.!
Al de cijfers en vragen voor advocaat
net netjes geprint,
met gloedjenieuwe printer,
gister gekocht en geïnstalleerd.
Ziet er netjes/overzichtelijk uit.
Nu ik nog qua netjes/overzichtelijk en in-control... hihi
PC gaat uit.
Ik spring onder de douche.
Terwijl inkt op papier droogt.
Bammetje erin en op fietsie naar advo!
Latersss |
|
| Di 09 feb 16:30 |
Meld misbruik |
All:
Pffffft!
Dat was een rendag!
Zit nu uiterst relaxed!
Advocaat heeft al mijn vragen beantwoord.
Ik heb alle vragen van advocaat beantwoord (moest vanmiddag nog wat huiswerk nabrengen).
En idd advocaten hebben ook ervaring met emoties bij echtscheidingen. De mijne heeft zelfs ervaring met (financiële) mediation.
Ik heb een goeie advocaat!
Het was een zeer technisch, informatief gesprek voor beiden.
Mijn boosheid, vnl gevoed door machteloosheid, gebrek aan (juridisch) inzicht en het gebrek aan voortgang is aanzienlijk afgenomen. Al voor het gesprek met de advo (door jullie peptalk) en tijdens gesprek met advo!
Mijn uitzicht?
5 mei (bevrijdingsdag)
22 mei (datum huwelijk)
8 oktober (Alkmaars ontzet)?
Die data zijn niet haalbaar!
Maar deze zomer, 4 juli, mijn geboortedag, én independent day van Amerika dat moet lukken qua echtscheiding.
Dan ben ik eindelijk officieel single,
en hoor ik eindelijk écht tot de MV-singles!
(hihi)
Thanx allen! |
|
| Di 09 feb 16:41 |
Meld misbruik |
proficiat vrouw.
welkom bij het leger van de singels. :))) |
|
| Di 09 feb 16:44 |
Meld misbruik |
@Eline
Go girl!
En dan op 8 oktober proosten in Alkmaar.
Ik weet een leuk kroegie, hahaha. |
|
| Di 09 feb 16:44 |
Meld misbruik |
Je bent helemaal top!!! Ben trots op je! |
|
| Di 09 feb 20:07 |
Meld misbruik |
Eline,
Geweldig, eindelijk krijg je het voor elkaar!
Ben blij voor je, wat zal het heerlijk zijn nu er schot in de zaak komt! |
|
| Ma 22 feb 19:30 |
Meld misbruik |
Hoi Eline,
Ga zo naar koor, lekker energie op doen!
Wil toch even kort reageren; Heeft die boosheid niet alles te maken met het 'rouwproces', de onmacht van je verloren 'liefde' van de man waar je eens echt van hebt gehouden?
Ik neem aan dat je niet een relatie met hem bent aangegaan omdat je zo'n hekel aan hem had. En ja, je gevoel en je verstand werken vaak niet
echt goed samen.
Ik vind je een dapper 'meisje' ! Het gaat je lukken!
Lieve groetjes, Acda |
|
| Di 23 feb 09:36 |
Meld misbruik |
Acda:
Zie mijn reactie van 9-2-10, 16.30 uur.
Toen was er een soort luwte na mijn emotie-storm!
Boosheid was vnl. door machteloosheid,
machteloosheid om weer eigen leven weer op te pakken.
Intussen lukt het weer héél aardig!
Jij ook succes, gaat jou ook lukken! |
|
| Zo 07 mrt 22:22 |
Meld misbruik |
eline ben hier net nieuw en las je verhaal de rest van de reacties heb ik nog niet door gelezen dus mij excuses als ik iets zech wat al is gezecht.
boosheid is een lastig iets om over heen te kommen, en om je er bij neer te leggen hoe alles is gelopen. Geloof mij zit in het zelfde qwa financieel aspect.
Zo als ik er probeer mee over weg te gaan is erg lastig ben bezig om het via de recter te laten doen om mijn gelijk te hallen maar dat kost ook klauwen met geld.Probeer om het financieel zelf te doen om haar te laten merken dat ik haar niet nodig heb en dat ik het zelf aan kan. Denk dat je via de weg meer kracht kan hallen als de boosheid en dan word dat van zelf minder en vergeet je het . Aan je laatste bericht te zien begin je je leven weer op te pakken dit is naar mijn idee meer waard als de verleden ook al is het moeilijk .
hou vol en laat ze allemaal meer een poepje ruiken dat je het ook zelf voor elkaar krijg .
erwin |
|
| Ma 08 mrt 09:13 |
Meld misbruik |
Erwin:
Je snapt het!
Bovenin mijn "stelling".
Dan allerlei vragen en antwoorden en meedenken van MV-ers en dan kom je bij een soort eind-conclusie:
boosheid uit machteloosheid
omzetten in energie om controle terug te krijgen.
Meer hoef je eigenlijk niet te onthouden.
Bedankt! |
|
| Ma 08 mrt 11:56 |
Meld misbruik |
Eline, ik ben nu eigenlijk benieuwd hoe het nu allemaal loopt? |
|
| Ma 08 mrt 11:57 |
Meld misbruik |
Moniekie:
Advocaat heeft beloofd aan het werk te gaan,
zou ook deze maand een rekening krijgen.
Wat denk je,
dat er vandaag op de planning staat?
FF bellen dus,
advocaatje even de sporen geven!
Bedankt voor je meedenken! |
|
| Di 09 mrt 13:06 |
Meld misbruik |
Moniekie:
Heb advocaat niet gebeld.
Heb een mail gemaakt op 8-3-10 en
de gemaakte afspraken van 8-2-10 op een rij gezet (ff zijn secretaresse gespeeld).
Heb geconcludeerd dat ik van géén van de gemaakte afspraken intussen nieuwe schriftelijke actie heb gezien.
Ja, hij mag zelf uitzoeken wie hij daarvan de schuld gaat geven, van die vertraging van 4 weken.
Hij krijgt van mij een week de tijd.
Maandag 15 maart hang ik weer in zijn telefoon.
grrrrrr
Volgens mij ben ik een "abc-tje" voor een advocaat.
Alles is door mij voorgekauwd. Hij moet alleen de juridische vorm eraan geven.
Zo moeilijk kan dat niet zijn m.i. |
|
| Di 09 mrt 13:17 |
Meld misbruik |
Moniekie:
Natuurlijk heb ik alléén de eerste alinea in mijn brief gezet.
Maar, hij mag nu wel eens snel aan het werk gaan,
anders word ik opnieuw boos en dan op "mijn" advocaat.
Ik wil hem best betalen, een flink uursalaris,
maar wil daarvoor wel eens geleverd werk zien.
Misschien heel "bitchy" opstelling, maar wel zakelijk. |
|
| Di 09 mrt 14:46 |
Meld misbruik |
Ben nu een beetje "flauw" qua abc-tje:
A van alimentatie hoef ik niet.
B van bezwaren van tegenpartij, hoor ik graag
C van correspondentie van advocaat is een
D van doordrukken van mijn kant
E is van echtscheiding en einde van het verhaal!
;-)) |
|
| Di 09 mrt 16:35 |
Meld misbruik |
A van de aanhouder die wint
B van boe dat je dadelijk als het achter de rug is roept
C is van copiën die je van de advocaat krijgt
D is van dichtdoen van het boek
E is eindeloos genieten van je vrijheid
;)
Sterkte ermee |
|
| Di 09 mrt 17:18 |
Meld misbruik |
Moniekie:
hahaha
Ja, gelukkig kan ik ook de H van humor
weer zien! t.z.t. roep ik wel Hoeraaaaaaaa!
Bedankt! |
|
| Ma 15 mrt 08:21 |
Meld misbruik |
mijn antwoord is nee,je boosheid tegen je ex uiten,helpt niet.
je eigen leven op gaan bouwen,nieuwe vrienden maken,jezelf bewijzen dat je het alleen kunt en daar trots op zijn! Dat heeft mij geholpen!
de boosheid zal langzaam aan milder worden,tot je niet meer boos bent en hem ziet als een zielig mannetje..........zo ging het bij mij. |
|
| Di 06 apr 17:01 |
Meld misbruik |
Alles waar je energie in stopt , groeit ....dus ook je boosheid , als je energie in je ex stopt...
Stop die energie in jezelf , heb je veel meer aan. En je hebt er profijt van ,voor de rest van je leven ....
Lees het boek van 'Emoties' van Osho eens, heeft mij erg geholpen . |
|
| Za 24 juli 13:55 |
Meld misbruik |
CeJe
Energie in mijn ex stoppen?
Nee, ik stop mijn energie nu in een scheiding, die van geen kanten wil vlotten.
Mijn feitelijke scheiding is voor mij erg belangrijk om er letterlijk een streep achter te zetten en alle paperassen uit het verleden in een heel grote verhuisdoos heel ver weg op zolder te kunnen zetten.
All:
Tussenstand scheiding?
22 mei (trouwdag) valt concept-echtscheiding op mijn deurmat.
31 mei verzonden aan rechtbank.
Bijna 8 weken radiostilte.
Heb gegoogled op internet naar behandeltermijnen rechtbank.
Advocaat daarmee fijntjes geconfronteerd via een mail, dan ligt het maar vast.
4 augustus meer nieuws van rechtbank aan mijn advocaat bijv. of a.s. ex een advocaat heeft.
Dan hoor ik wat de vervolgstappen zijn van mijn advocaat.
En ja, ik baal als een stekker dat ik nog steeds niet gescheiden ben. Maar dat lijkt mij een zuivere emotie. |
|
| Za 24 juli 14:37 |
Meld misbruik |
Ik moet nog iets opbiechten.
In de tussentijd in maart ben ik even "stout" geweest.
Nadat een vriendin vertelde dat ze vlot gescheiden was (binnen 3 maanden) begon het bij mij toch iets te borrelen.
Ben een mij wildvreemde kroeg ingestapt, portje besteld. De bardame babbelde wat met anderen, hij kookte zo lekker voor haar, daaruit bleek mij dat zij de nieuwste aanwinst van mijn ex was. Ik kende haar namelijk niet, had slechts via de tamtam gehoord van zijn nieuwste verovering.
En een vergissing is zo gemaakt... ;))
Toen naar achteren gelopen waar hij met zijn maten aan het biljarten was.
(Hee, zei hij nog, daarna heeft hij de hele tijd met gebogen hoofd mij aangehoord en me niet durven aankijken.)
Gevraagd aan de heren welk jaar het was.
2010 dus, aldus de heren.
Zei dat ik al sinds 2004 wilde scheiden.
Dat brieven e.d. nooit beantwoord werden, dat ik nog steeds wachtte op antwoord.
"Zal ik even op het biljart gaan liggen?" vroeg ik. Gegrinnik van de heren.
"Dan laat ik jullie ook even wachten, kunnen jullie even voelen wat wachten is."
Doodse stilte. Ik vertrok.
Zei nog tegen de bardame dat ik het prettig zou vinden als haar vriendje nu eindelijk eens ging scheiden. Toen de kroeg uitgelopen.
Domme actie? Wie weet. Heb in elk geval laten zien niet (meer) bang voor hem te zijn en dat voelde erg goed.
Domme emotie? Mwahhh ik was het wel even kwijt en me daarna weer heeeeeeeeeeel braaf gedragen.
Te fatsoenlijk ikke, sjucht. ;-) |
|
| Zo 25 juli 08:42 |
Meld misbruik |
Goeie reactie Bol!
Ik zit ook weer met een dikke glimlach op mijn toet! Even lekker lachen!
hahahaha |
|
| Wo 18 aug 17:21 |
Meld misbruik |
Update/stand van zaken:
Heb advocaat telefonisch het vuur aan de schenen gelegd. Hij lijkt/blijkt weinig iniatief te tonen. Is meer passief dan actief voor me bezig.
Telefonische info heden advocaat:
2 september schriftelijke behandeling door rechtbank van mijn verzoek om echtscheiding.
(A.s. ex heeft tot nu toe geen verweer gevoerd, m.a.w. niet gereageerd.)
Na 2 september ontvang ik schriftelijke info van advocaat over hoe verder.
Heb de telefonische info van advocaat en toezeggingen even via de mail meteen bevestigd in een gespreksverslag.
2 september genoteerd in agenda.
14 dagen later hang ik weer in de telefoon bij advocaat als ik nog niets van hem gehoord heb.
Weer een (klein) stapje verder op mijn lange weg naar een echtscheiding. |
|
Om te reageren moet je ingelogd zijn.
|
|
|