STELLINGEN VAN 'ADAM'

Petomanie en andere futil...
Is homosexualiteit een af...
Shit een vetvlek, wat nu…...
Handel is handel
Dubbel eng!!

VERDER IN 'OVERIG'

Zonder titel!
Als wij .....
Lijflied
Kattepoessies en hondensn...
groeien

UITGELICHT

arbeidsethos
Op Wo 03 sept 08 door dropout
Als ik hier zo de meningen over werken lees, dan moeten we op het hippiefeest maar niet da...

Waarom komen en gaan bepaalde mensen in je leven?

Waarom komen en gaan bepaalde mensen in je leven?

Hier komt ie:

Mensen komen in je leven om een bepaalde reden,
Een seizoen of een heel leven.

Als je weet om welke reden het is, weet je wat je voor die persoon kunt doen.

Als iemand in je leven is om een reden, is het gewoonlijk omdat je een behoefte hebt geuit.

Ze zijn gekomen om je te helpen door een moeilijkheid heen, je te begeleiden met ondersteuning en je fysiek, emotioneel of spiritueel te helpen.

Ze zijn er om een reden waarvan je het nodig vind dat ze er zijn.

Dan, zonder dat jij iets verkeerd doet, of op zomaar een moment, zegt of doet deze persoon iets om de relatie te beëindigen.

Soms gaan ze dood, soms lopen ze weg.

Soms keren ze zich tegen jou en dwingen je tot een standpunt.

Wat we ons dan moeten realiseren, is dat aan onze behoefte is voldaan, onze wens is vervuld, hun werk is gedaan. Het gebed dat je opzond is beantwoord en nu is het tijd om verder te gaan.

Sommige mensen komen in je leven voor een seizoen, omdat het jouw beurt is om te delen, te groeien of te leren.

Zij brengen je een ervaring van vrede of ze brengen je aan het lachen. Ze kunnen je iets leren dat je nog nooit gedaan hebt.

Ze geven je gewoonlijk een ongelooflijke hoeveelheid vreugde.

Geloof het, het is echt, maar slechts voor een seizoen.

Relaties voor de duur van je leven, leren je levenslessen, dingen waar je op kunt bouwen om zo een solide emotionele fundering te hebben.

Het is jouw taak de lessen te accepteren.
Hou van die persoon en stop wat je hebt geleerd in alle relaties en situaties van je leven.

Men zegt: 'Liefde is blind maar vriendschap is helderziend'.

Dank je dat je een deel van mijn leven bent, of het nu is om een reden, voor een seizoen of voor het leven is.

Vriendelijke groet,
Adam
Adam Laatst aangepast: 4-2-10 18:42  Wijzig topic Meld misbruik Meld misbruik 
Chantalc
Do 04 feb 20:28

Meld misbruikMeld misbruik

Whenever I'm down
I call on you my friend
A helping hand you lend
In my time of need

You say the right things
To keep me moving on
To keep me going strong
going strong

My Friend - Groove Armada

Sommige vrienden heb ik jaren niet gezien (een studievriendin na 30 jaar opnieuw ontmoet) en we praten verder alsof we elkaar gisteren nog gezien hebben. We hebben allebei veel meegemaakt, maar we kennen elkaar van haver tot gort. De kern is niet veranderd.

Andere vrienden verlies je uit het oog, de vriendschap verwatert, het leven gaat door.

Ik kan me alleen niet zo goed vinden in 'Het is jouw taak de lessen te accepteren'. Vriendschap ontstaat vanzelf en het gaat vanzelf over (of niet). Ik hou er goeie en soms minder goeie herinneringen aan over. Mijn leven is geen taak, geen prestatie en ik hoef niets te leren.

Adam
Do 04 feb 20:41

Hallo, dank je voor je reactie,
De interpretatie van hetgeen ik er neerzette is persoonlijk, dit is de mijne… levenslessen. Vat het niet (al te) persoonlijk…
Vriendschap ontstaat, naar mijn bescheiden mening, nooit vanzelf doch is afhankelijk van diverse factoren… sympathieën en antipathieën zijn ook chemie, toch? Dat gaat dan wellicht vanzelf, maar net als binnen elke andere relatie dien je aan vriendschappen te werken.
Nogmaals, dit was mijn persoonlijke interpretatie van mensen die komen en gaan… ieder heeft een eigen mening hierover, lijkt me.

Vr. Gr. Adam

Marve
Do 04 feb 21:01

Relaties, in welke vorm dan ook zijn er om te groeien...

Mooi stuk Adam. En 'toevallig' heel toepasselijk op mijn huidge situatie.
Dank voor dit (onbedoelde) steuntje in de rug.

Marve

Adam
Do 04 feb 21:06

You're most welcome Marve

Chantalc
Do 04 feb 21:17

@ Adam,

Nee, ik vat het niet persoonlijk op (in de zin van dat het zo moet). Ik bedoelde alleen dat ik dat niet zo ervaar. Uiteraard mag je daar een andere mening over hebben.

Sympathieën en antipathieën ontstaan bij mij vanzelf. Als een onbekende aan mijn deur aanbelt, heb ik in één oogopslag een sympathie/neutraal gevoel/antipathie. Je ziet iemand van een bepaalde leeftijd, kleding, verzorgd/niet, vriendelijk/niet, ... Daar denk je niet bewust bij na. Soms moet je dat beeld later bijstellen. Iemand die in eerste instantie nogal stijfjes overkomt, valt later reuze mee.

En als er iets vanzelf gaat, is het wel chemie :-).

Als ik het gevoel heb dat ik aan vriendschappen moet werken, dan is de lol er snel van af. Ik hou niet van verplichtingen. Mensen die gewend zijn om altijd nu hier en de volgende keer bij mij af te spreken, passen niet echt in mijn vriendenkring. Ik hou wel rekening met mijn vrienden. Ik heb soms van die periodes dat ik het liefst alleen thuis ben, geen bezoek, geen bios, gewoon effe niks. Als een vriend(in) belt en voorstelt iets te gaan doen, dan zeg ik nee en waarom. Als diezelfde vriend(in) belt en ergens mee zit en daarover wil praten, dan is ze welkom. En ik weet dat ik van hen hetzelfde mag verwachten. Dat geldt ook weer niet voor iedereen. Sommige vriendschappen blijven oppervlakkiger. Die ontwikkeling gebeurt voor mijn gevoel ook vanzelf. Het is een soort van natuurlijke selectie.

Vianne
Do 04 feb 21:27

@ Adam, deze tekst zit al jaren in mijn agenda...

Adam
Do 04 feb 21:40

Ik begrijp wat je zegt ChantalC ... ieder zal dat op eigen wijze beleven en ervaren... Perceptie...

Vianne... in mijn beleving geldt het inderdaad wel zo, ik wilde het slechts delen...
We zijn allemaal passanten, de één laat diepere voetstappen achter dan de ander...

Chantalc
Do 04 feb 21:54

'We zijn allemaal passanten, de één laat diepere voetstappen achter dan de ander ...'

Ja, dat klopt!

Vianne
Do 04 feb 22:18

@ Adam, dan zal deze je waarschijnlijk ook aanspreken: http://www.youtube.com/watch?v=LUf5-Lmp8ug
(zijn ook div. varianten van)

positief
Vr 05 feb 06:23

Adam, zo waar!
Heb het doorgestuurd naar iemand die dit nu nodig heeft.
Dank voor het delen.

Boldoot
Vr 05 feb 10:11

ik heb ervaren dat de mensen in je leven allemaal een eigen functie hebben voor me.
Met de een doe je die dingen, met de ander weer andere dingen.
het kan heel intensief zijn maar ook oppervlakkig en toch zijn ze me allemaal even lief.

Toen ik verleden jaar 60 werd en een feestje gaf, kwamen ze voor een keer samen in mijn huis en het was goed en leuk om te zien dat, ook zij die me lief zijn, het ook goed met elkaar konden vinden.

Chantalc
Vr 05 feb 15:58

@ Boldoot: In nood kent men zijn vrienden! Het is mij opgevallen dat ik tijdens mijn scheiding juist heel veel steun en hulp kreeg van 'oppervlakkige' vrienden, buren en kennissen, terwijl mijn familie bv. het liet afweten.

Fantasia
Vr 05 feb 15:59

@Adam, Wat een prachtige tekst en sluit helemaal aan bij een vraagstuk waar ik momenteel erg mee worstel.

@Vianne, een heel mooi nummer, kende het al maar erg mooi in dit geheel.

Dit vind ik het mooiste van mv, al die wijsheden en dingen die me aan het denken zetten. Komt op het juiste moment in mn leven.

M1975
Za 06 feb 11:57

Klopt helemaal de text van @Adam

En dan terug kijkend naar t verleden..
Doordat ik toendertijd met ex ben gaan samen wonen, dus voor de first time mijn vleugels heb uitgeslagen en dus ook bij mijn liefdevolle ouders ben weg gegaan. En niet te vergeten mijn oogappel die geboren is..En uiteindelijk mijn ex die ons verlaten heeft..Krijg ik uit al deze ervaringen het antwoord!!
En dat is VERANTWOORDELIJKHEID, ONAFHANKELIJKHEID, en dan kan ik nog even doorgaan met deze wijze woorden, want uiteindelijk heeft deze toch wel pijnlijke ervaring mij tot een persoon gemaakt die ik nu ben!!
En daar ben ik SUPER TROTS op, want uiteindelijk doe je het alléén..

Dussss TREUR NIET OM DE DINGEN UIT JE VERLEDEN, HET IS EEN REDE WAAROM ZE DE TOEKOMST NIET MEER MET JE MOGEN DELEN!!

Om te reageren moet je ingelogd zijn.
nickname
password
 Onthoud
Inlog kwijt?  Maak profiel

NIEUWE STELLINGEN

Zonder titel!
Op Di 07 sept door mimi08
Elke dag opnieuw moet je je krachten verzamelen om wakker te worden en doorgaan met leven....

kort dag maar misschien wel weer een keer gezellig
Op Di 07 sept door luckyluck48
A.s. zaterdag 11 september is er in mijn dorpje (een feestje omdat Gert de eigenaar van de...

Als wij .....
Op Ma 06 sept door CeJe
Als wij iets vergeten zeggen we "Ja, ik heb het zo waanzinnig druk . Als oude mensen iets...

Lijflied
Op Ma 06 sept door Thecla
Gisteren ben ik een eind wezen fietsen. Een podcast van Dance Department op mijn MP3. Geni...

welke vrouw op mv kan dit ook?
Op Ma 06 sept door sjonny67
Vrouw verzwelgt 181 kippenvleugels Uitgegeven: 6 september 2010 12:46 Laatst gewijzigd:...

home - singlesagenda - MVrienden - forum - oproepen - chat - datingsites - magazine - adverteren