|
|
|
|
|
Vergissingen die vrouwen in bed maken
Bron Elsevier.
Het is meestal de man die de schuld in de schoenen geschoven krijgt bij onbevredigende seks. Maar ook vrouwen maken de nodige fouten tussen de lakens.
Vrouwen zien een gebrek aan zin in seks bij de man soms als een afwijzing
Maar weinig mannen zouden het vrouwenlichaam écht begrijpen. Laat staan dat ze snappen wat een vrouw opwindt. Hiermee zijn mannen een makkelijk slachtoffer voor vrouwen als het aankomt op onbevredigende seks. Maar vrouwen moeten zichzelf niet overschatten. Zelf maken ze ook genoeg fouten tussen de lakens. De 5 meest gemaakte vergissingen van vrouwen in bed:
Vergissing 1: Hij moet het initiatief nemen Het is al lang en breed bekend dat vrouwen net zoveel van seks houden als mannen. Maar paradoxaal genoeg zijn er nog steeds vrouwen die verwachten dat mannen de eerste stap zetten. Vrouwen die de eerste stap liever aan de man over laten, doen dit doorgaans uit angst om onvrouwelijk, te bereidwillig of te agressief in bed over te komen. Hiermee maken ze echter een grote vergissing. Veel mannen vinden het een last om altijd degene te zijn die het heft in handen moet nemen. Het mannelijk geslacht vindt het net zo prettig om door een vrouw veroverd te worden, als andersom. En door zelf geen initiatief te nemen, leggen vrouwen de verantwoordelijkheid voor seksuele ervaringen volledig bij hun partner. Dit kan verkeerde verwachtingen en seksuele onbevrediging in de hand werken.
Vergissing 2: Zich afvragen hoe ze eruit ziet tijdens de seks
‘Oh nee, in dit standje zie je m’n vetrollen…zou mijn make-up uitgelopen zijn? Ik zie er vast heel raar uit als ik klaarkom.' Dit soort gedachtes sluiten de kans uit dat een vrouw daadwerkelijk een orgasme gaat krijgen. En ze zijn nergens voor nodig, want het laatste waar een man mee bezig is tijdens de seks, is uitgelopen mascara. Volgens Helen Fisher, cultureel antropoloog en schrijver van het boek Why him, Why her, komt dit omdat mannen onbewust op zoek zijn naar een vrouw die een gezonde baby kan baren. Ze zoeken naar tekenen van gezondheid en vruchtbaarheid. Daarom is hij tijdens de seks veel meer gericht op de mate van energie, enthousiasme en interesse in hem, dan op uiterlijk vertoon. Afgezien van of een man al dan niet eventuele onvolkomenheden merkt, maken vrouwen het voor zichzelf een stuk leuker tussen de lakens door dit soort zorgen te laten varen.
Vergissing 3: Hij is verantwoordelijk voor mijn seksueel genot
Gewoon liggen en verwachten dat een man uit zichzelf weet wat een vrouw fijn vindt, is een grote vergissing. Zelfs de meest ervaren en gevoelige bedpartner heeft aanwijzingen nodig. De verantwoordelijkheid voor het seksuele genot van de vrouw ligt dus niet alleen bij haar partner, maar ook bij zichzelf. Sommige vrouwen vinden het lastig om direct te praten over wat ze willen in bed. Zij moeten bedenken dat een man het prettig vindt om een vrouw te plezieren. Probeer de aanwijzingen zo te brengen dat zijn ego er niet te veel onder lijdt. Noem bijvoorbeeld eerst een paar dingen die hij goed doet en vertel vervolgens wat anders zou kunnen.
[u]Vergissing 4: Seks betekent weinig voor hem[u/]
Uit onderzoek blijkt dat mannen seks en relaties net zo serieus nemen als vrouwen. En zowel mannen als vrouwen vinden seksuele intimiteit binnen een relatie meer bevredigend. Uit een andere studie naar one-night stands bleek dat 50% van de vrouwen en 52% van de mannen die meededen aan de studie, hoopten dat er een relatie uit voort zou komen. Het is dus een vergissing van een vrouw om te denken dat seks niet veel voor een man betekent.
Vergissing 5: Hij heeft altijd zin
Natuurlijk hebben tienerjongens op elk tijdstip van de dag zin in seks. Maar een man die dagelijkse verantwoordelijkheden heeft zoals werk, familie en rekeningen, verkiest weleens slaap boven een vrijpartij. Vrouwen weten van zichzelf dat als ze een keer geen zin hebben, dit los staat van haar gevoelens voor haar partner. Ze verwacht dat een man dit begrijpt. Andersom vinden sommige vrouwen het moeilijker te begrijpen als een man geen zin heeft. Ze zijn geneigd dit op zichzelf te betrekken en vertalen zijn gebrek in zin naar gebrek aan liefde voor haar of zien het als een afwijzing. Dit is een vergissing, hij wil gewoon een keer geen seks.
Ben benieuwd of de dames van m/vLive de hand in eigen boezem durven steken, of dat wij mannen altijd te kort schieten?
Zegt u het maar!
|
|
robg |
Laatst aangepast: 5-2-10 18:19
|
Meld misbruik
|
|
| Vr 05 feb 19:10 |
Meld misbruik |
Leuk topic Robg..... ik denk er even overna maar een antwoord zal zeker komen... :-)) |
|
| Vr 05 feb 19:42 |
Meld misbruik |
Och, heremetiet, wat een topic weer.
Nooit gedacht dat ik zoveel (bij) zou leren op een singlesite.
Wat is een week MV zonder een of meerder topics over sex? |
|
| Vr 05 feb 19:50 |
Meld misbruik |
@Flake Wat is uberhaupt een week zonder sex? ;) |
|
| Vr 05 feb 20:01 |
Meld misbruik |
Leuk artikel!
Voor mij maakt het verschil uit of het de eerste nacht is met iemand of dat je al jaren samen bent. Sleur is de grootste vergissing volgens mij.
Wat ik mis, maar het zijn ook niet echt fouten, eerder verschillen:
- vrouwen gebruiken seks soms als wapen/ middel om iets gedaan te krijgen/ macht uit te oefenen;
- vrouwen gaan vaker vreemd dan mannen en weten dat beter geheim te houden: in werkelijkheid vindt zij seks belangrijker dan haar man denkt, maar niet altijd met hem :-(
- mannen willen een ruzie bijleggen in bed, vrouwen willen alles eerst uitpraten: zij vindt hem gevoelloos en hij voelt zich onbegrepen, want hij bedoelt het toch zo goed. |
|
| Vr 05 feb 20:18 |
Meld misbruik |
Inderdaad Chantalc... sleur is de grootste fout maar niet alleen van vrouwen.
Ik ben op zoek in mijn eigen beleving waar ik fouten maak of heb gemaakt. Geen idee dus....
Ik kom er (nog) niet uit. Als ik de voorbeelden in het topic zie weet ik van mezelf dat ik me er niet schuldig aan heb gemaakt.
Misschien later meer... |
|
| Vr 05 feb 20:37 |
Meld misbruik |
Ik weet er nog één:
- de combinatie van kleine kinderen en seks: de ouders zijn oververmoeid door gebroken nachten; baby heeft wat (koorts, tandjes, ...) of gaat ineens huilen. Moeder ligt op het vinkentouw (is een heel moeilijk standje), is er met haar gedachten niet helemaal bij, ... als de baby huilt, wil ze ernaartoe. Vader vindt dat die kleine maar even moet wachten: voor hem is het toch in 2 minuten gepiept! |
|
| Vr 05 feb 20:37 |
Meld misbruik |
Nou ik vind wel dat vrouwen het initiatief meestal wel aan de man laten, vanaf het begin de verleiding tot het einde met alle standjes er tussen in, in mijn geval is het zelden van de vrouw uit gegaan.
Ook is het een feit, dat vrouwen moeilijk vinden om te zeggen wat ze fijn vinden, waardoor je als man maar zelf moet uit vogelen waar ze van genieten.
Sleur is vreselijk, maar ja als je meer dan 10 jaar elke avond het bed deelt met je vrouw c.q man, dan denk ik dat er altijd een sleur in komt.
Als je een vrouw/man leert kennen is het allemaal super spannend, maar er komt een moment dat je dat lijf wel kent, dat je weet hoe je partner reageert en ja dan is het spannende wel eraf. |
|
| Vr 05 feb 20:47 |
Meld misbruik |
@robg als we jou toch niet hadden op dit forum.
@D;)))) |
|
| Vr 05 feb 21:29 |
Meld misbruik |
@robg
Ten eerste...horizon kun je blijven verbreden ook na 10 jaar partners te zijn. Ik heb het nooit als sleur gevoeld. Er zijn genoeg dingen om mee te variëren...
Daarbij vind ik het vreemd om als vrouw niet aan te geven waar je van houdt. Normaal gesproken merk je dat toch? en communiceren vind ik sowieso belangrijk (ook in bed dus). Kan me hier dan ook helemaal niets voorstellen eigenlijk.
Misschien dat we wat afwachtender zijn inderdaad... niet meteen het initiatief nemen.... Dat kan ik me wel voorstellen. |
|
| Vr 05 feb 22:03 |
Meld misbruik |
@ Rish misschien dat ik een iets oudere generatie ben waar vrouwen veel terug houdender waren dan nu, dat kan, ik spreek uit mijn(brede)ervaring haha. |
|
| Vr 05 feb 22:09 |
Meld misbruik |
Sleur ... soms kun je een ingedut seksleven wel nieuw leven inblazen. Ik heb ooit stuk van Harold Pinter gezien, 'The Lover' geloof ik.
Meneer en mevrouw Doorsnee leven een saai en burgerlijk leven. Alleen op woensdagmiddag tut mw. D. zich op: zwarte kousen met jarretellen, hoge hakken, strak rokje, lekker parfum, ... en dan gaat ze naar een hotel. Daar checkt ze haar outfit en de kamer. Ze zit zichtbaar te popelen. Even later komt The Lover! Spannend, passioneel, de max! Later gaat mw. D. naar huis. Ze moet zich weer omkleden en koken voor haar man ... Aan het eind kom je erachter dat meneer D. en The Lover één en dezelfde persoon zijn. Wel een beetje omslachtig, dat geef ik toe. |
|
| Za 06 feb 09:42 |
Meld misbruik |
Robg.... leuk tpoi, Wel jammer dat je de dingen zo stelt in het algemeen. Dat vrouwen zo zijn.
Zelf herken ik er niets in. Praten over wat je wilt in het leven....en dus ook in bed is geen probleem. Inderdaad, zelfs de man met de meeste ervaring kan niet weten hoe jouw lichaam in elkaar zit. Een ontdekkngsreis van elkaar dus.
Initiatief ligt volgens mij zelfs meer bij mij dan bij de partner. Zeker in mijn laatste relatie. En nderdaad, hj had ook wel eens geen zin als hij te moe was. No problem, wachten we toch tot morgenvroeg:-)
Wat betreft onzekerheid betreffende uiterlijk.... wanneer je elkaar (want mannen hebben die onzekerheid ook!)wat complimentjes geeft haal je die onzekerheid zo weg en kun je je concentreren op hetgeen waar je mee bezig bent!
Ik ben ervan overtuigd dat het vroeger anders ging hoor.. maar veel vrouwen zijn toch een stuk losser en zekerder geworden. |
|
| Za 06 feb 11:48 |
Meld misbruik |
@Robg
Wat denk je van alleen aan zichzelf denkende mannen? Je weet wel van de mannen die niet de moeite nemen om naar het lichaam van een vrouw te kijken om te zien hoe dat reageert (of niet) op zijn aanraking.
Van die mannen die hun hoogtepunt bereikt hebben zich omdraaien en dan gaan slapen of een sigaret roken?
Ik herken me net als sunshine niet in hetgeen je hierboven schrijft.
Overigens is het zo dat je het woord vrouwen net zo gemakkelijk kunt vervangen door mannen.
Want er zijn heel veel mannen (let niet alle mannen) die nauwelijks of erger nog het verkeerde initiatief nemen.
Gelukkig heb ik alleen mannen getroffen die wel luisteren naar mijn lichaam en ik naar dat van hen. En kan ik dat niet goed, dan vraag ik gewoon wat ze lekker vinden. Simple as that. |
|
| Za 06 feb 16:00 |
Meld misbruik |
@ Sunshine je hebt gelijk ik had er wat mij betreft bij moeten zetten dat ik uit een veel oudere generatie kom dan jij en waar over seks praten echt niet kon dat het in de loop der tijden en dan vooral de jaren 60-70 uit de taboe sfeer kwam klopt maar ben je thuis opgevoed met seks daar praat je niet over dan is het moeilijk dat alsnog te doorbreken.
Denk inderdaad dat men nu wat vrijer is maar toch dit artikel/c.q onderzoek is wel van deze tijd en ik denk niet dat men mijn generatie erin opgenomen heeft, m.a.w het leeft nog steeds dat taboe. |
|
| Za 06 feb 16:04 |
Meld misbruik |
@ Thecla dit onderzoek komt niet uit mijn pen, m.a.w het bestaat nog steeds en dat mannen soms egoïsten zijn dat is niets nieuws maar het punt is dat schijnbaar veel vrouwen de schuld van hun mislukte seksleven bij de man neerleggen, wat zeker niet altijd zo is. |
|
| Za 06 feb 17:38 |
Meld misbruik |
Seks is iets tussen twee mensen (zullen we maar even vanuit gaan). Dat betekent als de een het laat afweten en geen inzet, initiatief of fantasie heeft, houdt het gauw op. Dat geldt zowel voor de vrouw als voor de man.
Als een man op bed gaat liggen met een houding van 'nou kom maar op, laat maar eens zien wat je kan' ben ik er snel mee klaar in ieder geval. Je doet het samen, of je doet het niet!
Wel krijg ik het gevoel dat sommige mannen denken dat elke vrouw hetzelfde lekker vindt en dan ietwat verbaasd zijn als ik vertel dat dat niet het geval is ;-) |
|
| Za 06 feb 17:40 |
Meld misbruik |
Robg..je hebt gelijk in bepaalde opzichten. Generatieverschil Kan een punt zijn waarop dit onderzoek ik gebaseerd. Tenslotte wordt veel doorgegeven van ouders op kinderen.
Zelf kom ik uit een gezin waarin alles bespreekbaar was.
Als we over "schuld" gaan praten dan ligt dat mijns inziens aan beide partijen. Als het j eniet bevalt , dan trek je je mond open. Als dat niet werkt mag je je afvragen of je wel bij elkaar past op dat gebied! |
|
| Za 06 feb 17:59 |
Meld misbruik |
@ Sunshine ik denk dat dit onderzoek op mensen slaat zo tussen de 30 en 50 dat vermoed ik lijkt me ook de doelgroep.
En ja als je dan leest wat de conclusies zijn dan vraag ik me af is er wel zoveel veranderd.
Vrouwen die niets zeggen, vrouwen die bang zijn voor een vetrolletje en dat de man dat zal storen tijdens de seks.
Ook zie je dat mannen wat vrijblijvender zijn met seks t.a.v de relatie dit is bij vrouwen schijnbaar anders.
Hoewel ik dan weer verbaast ben over de vele one night stands, waar vrouwen ook achter aan jagen. |
|
| Za 06 feb 18:46 |
Meld misbruik |
@Robg
'Hoewel ik dan weer verbaast ben over de vele one night stands, waar vrouwen ook achter aan jagen.'
Tja... we zijn net mensen ;-)) |
|
| Za 06 feb 23:32 |
Meld misbruik |
@allemaal. Waarom niet gewoon ongecompliceerd genieten. We zijn allemaal op een leeftijd dat we de onvolkomenheden van het leven met een knipoog kunnen relativeren. Gewoon lachen en vrijen, da's toch heerlijk. En ja, ik stuiter weleens uit bed, ja. Van het schaterlachen wel te verstaan. |
|
| Zo 07 feb 08:58 |
Meld misbruik |
Mooi artikel Robg
Maar wat moet ik er als alleengaande mee?
;-) |
|
| Zo 07 feb 09:00 |
Meld misbruik |
Nou Robg als we het dan over de oudere generatie willen hebben dan vlak die mannen niet uit.
Bij de meeste (let wel, niet alle) druipt de saaiheid vanaf.
Ik ben een vrouw van die generatie en ik kan het weten.
ze schrikken zich een hoedje als je laat weten dat jij ook leeft en geen gebruiksartikel bent. |
|
| Zo 07 feb 09:48 |
Meld misbruik |
@Boldoot... zou het daarom zijn dat veel vrouwen nu juist op jongere mannen valen?
persoonlijk heb ik dat niet maar zie het wel veel om me heen. Ik zoek er de wat oudere, wel luisterende mannen uit:-)
@April.... ge wit oot nooit! |
|
| Zo 07 feb 09:52 |
Meld misbruik |
Sunny
Ruilen?
;-)
Nee idd je weet het nooit maar zal ik me deze lessen herinneren als ik met een LD in bed lig?
Lijkt me niet bevorderlijk voor mijn libido
hahahaha |
|
| Zo 07 feb 09:57 |
Meld misbruik |
Boldoot, neem er een van een jongere generatie, die schrikken niet zo gauw! ;-))
Slensor, wat is een week zonder sex? Lang zo erg niet als maanden en jaren!
En zoals Hecktor al zegt, lachen in bed is ook leuk.
April.Ja, wat meot je als single hiermee, lijkt me ook iets meer voor mensen met een relatie. Voor een one-o more nightstands hoef je elkaar niet te verleiden lijkt me. Tenzij je iemand mee naar binnen lokt voor "koffie"... |
|
| Zo 07 feb 09:59 |
Meld misbruik |
@Sayo
Les 1 op datinggebied is toch op een neutraal adres afspreken? |
|
| Zo 07 feb 10:15 |
Meld misbruik |
April, Sayo... dus ook sex op neutraal terein dan:-)
In de staionsrestauratie of zo???
Sorry, mijn inbeeldingsvermogen is wakker! |
|
| Zo 07 feb 10:25 |
Meld misbruik |
Sun
Heb jij sex bij de eerste ontmoeting?
Oeps
Ben wel een snelle meid maar zo snel... |
|
| Zo 07 feb 10:27 |
Meld misbruik |
Sun, dat zou best eens kunnen. ;))
en Sayo, goeie tip. zodra ik uit mijn zelfverkozen celibatair leven stap, zal ik daar aan denken... :))))
maar niet heus.
De man die mij weet te verleiden moet wel van heel goeie huizen komen maar: ge wit oot nooit nie waor?! ;) |
|
| Zo 07 feb 10:44 |
Meld misbruik |
@April... zeg nooit nooit!
Ik bn ook niet zo'n snelle maar wie weet ben ik ooit verpletterd door iemand waarmee dat wel gebeurt.
Ik ben niet zo van de planning..ik zie wel waar het schip strandt.... of niet! |
|
| Zo 07 feb 10:53 |
Meld misbruik |
Met dat laatste ben ik het helemaal eens Sunny |
|
| Zo 07 feb 11:31 |
Meld misbruik |
Eh, dames, waar zitten jullie gedachten? Zeg ik iets van een 1e date? One night stands or more kun je dacht ik toch ook hebben na 3 dates of meer? Dan kun je je thuis laten brengen of hem/haar thuisbrengen en de rest mogen jullie zelf invullen.
En afspreken in de stationsrestauratie is ook een goed idee, de rest niet! Tenzij je het leuk vindt om er kijkers bij te hebben, dan weer wel!
@Boldoot. Zelfverkozen celibatair leven? Is dat net zoiets als van mij, ik lijn tot er een gebakje voorbij komt? hihihi |
|
| Zo 07 feb 11:36 |
Meld misbruik |
@ April vraag is dan natuurlijk ben je altijd alleen gaan de geweest, zo ja dan inderdaad. |
|
| Zo 07 feb 11:38 |
Meld misbruik |
@ Boldoot, daar kan ik niets zinnigs op zegge, hoop alleen dat ik niet tot die saaie mannen behoor. |
|
| Zo 07 feb 11:41 |
Meld misbruik |
Zal Boldoot dit ooit uitvinden? Wordt vervolgd! |
|
| Zo 07 feb 12:03 |
Meld misbruik |
@ Sunny
Stationsrestauratie ? Bestaan die nog, dan ;~|
Tegenwoordig haal je die stationskoffie toch bij Appie to Go, de Wizzzl, de Pizza Hut, de Burger King .....
Nu las ik onlangs dat de winst van NS niet meer komt uit de verkoop van treinkaartjes maar uit de activiteiten in, op en om de stations.
Mijn Inbeeldingsvermogen ziet nu volop nieuwe mogelijkheden ......
"Nieuwe Cadansen tussen de Rails"
;~)) |
|
| Zo 07 feb 12:13 |
Meld misbruik |
Oh ja, voor senioren natuurlijk 40% korting en natuurlijk de vrije reisdagen
;~)) |
|
| Zo 07 feb 12:20 |
Meld misbruik |
@ Yooozt: Is dat niet in Haarlem dat de stationsrestauratie een soort van disco voor oudere jongeren is geworden? Die zullen vast wel eens ... |
|
| Zo 07 feb 12:22 |
Meld misbruik |
Chantalc. Nee dat is nu in de Kruisstraat in Haarlem en op zaterdag ergens in Hoofddorp, waar enkele mv-leden afgelopen vrijdag waren dansen. Fijne sfeer, heerlijk gedanstmerendeel was 40+ heel gezellig! |
|
| Zo 07 feb 12:23 |
Meld misbruik |
@ Chantalc
Yep,
Je mag door naar het volgende loket.
;~)) |
|
| Zo 07 feb 12:28 |
Meld misbruik |
De "Kruisstraat" ?
40+, volvet en belegen ...
Het moet nou toch niet gekker worden ;~)) |
|
| Zo 07 feb 12:33 |
Meld misbruik |
Yooozt ga jij je mond eens spoelen. :p |
|
| Zo 07 feb 12:34 |
Meld misbruik |
Nou Joozt, gaan we nu beledigen? Als jij jezelf zo beschouwt, maar misschien hou jij meer van 40- en mager? 40+ actief en dansend, klinkt veel leuker en dat was het ook! |
|
| Zo 07 feb 12:35 |
Meld misbruik |
@ Sorry Boldoot
ghrrrrssstssspsssssst |
|
| Zo 07 feb 12:44 |
Meld misbruik |
Sayoo beledigd en Bolleboos op de teentjes getraptn en nog iemand naar het verkeerde loket doorgestuurd.
Ben mijn zondag wel weer goed begonnen.
'k Ga, geloof ik, maar eens mijn zondagsplichten vervullen, te beginnen met biechten.
;~)) |
|
| Zo 07 feb 17:13 |
Meld misbruik |
Net terug van een weekendje Brugge :)
Actief geweest en ook het bier was erg lekker :)
D a n s e n in Haarlem voor de oudere J O N G E R E
www.swingsteesjun.nl/ |
|
| Zo 07 feb 19:29 |
Meld misbruik |
Conclusie?
Vrouwen gaan liever er met de trein op uit en gaan dansen ipv seks hebben?
Of trek ik nu de verkeerde conclusie? |
|
| Zo 07 feb 19:41 |
Meld misbruik |
@ Diamond: het één sluit het ander niet uit ...
en ik hou niet van dansen! |
|
| Ma 08 feb 17:44 |
Meld misbruik |
@ Robg
Als je ooit een keer in Tilburg uit gaat, besef je dat het initiatief zeker niet bij de man ligt.
Maar ik denk dat Tilburg ook wel in Nederland vooruit loopt op de massa.
Ik denk dat de man die deze 5 vergissingen accepteert, eens moet nagaan of hijzelf niet moet evolueren naar meer volwassenheid, en leven in deze tijd. Het is een kip/ei verhaal. Als je als man niets uitstraalt zal geen vrouw behoefte hebben om ook maar enogzins initiatief te tonen.
Iedereen kent vast die "foute mannen" waar iedere vrouw op een of anderen manier door aangetrokken wordt. Deze mannen stralen het uit. vrouwen nemen het initiatief.
Initiatiefloos betekent sfeer-loos......is dus geen vergissing, maar gevold van oninteressante mannelijke aanwezigheid.
Het uiterlijk is belangrijk tijdens sex, als de man een dergelijke sfeer creëert. Als volwassen man kun je je lief op haar gemak stellen, veilig laten voelen, en ze geniet de sterren van de hemel, ook door haar eigen actie en doen en laten.
Vrouwen die jongere mannen willen, zijn slechts oogklepperig op zoek naar sexueel genot, waarvan ze zelf niet weten wat ze willen. Ik denk een soort superieur vrouw gevoel, waar een oudere man niet in trapt. Een jonge vent vindt het één keer spannend, en kijkt dan weer naar zijn eigen sexy leeftijdgenootjes. Gelukkig hebben we Viagra, dat veel vrouwen gelukkig maakt, doordat hun oudere,m beter bij hun passende partner, meer bevrediging kan geven dan dat ze zelf aan kunnen.
Maar ik ben benieuwd naar de ECHTE vergissingen van vrouwen. |
|
| Ma 08 feb 17:55 |
Meld misbruik |
Diamond. Niet verliefd? Geen relatie? Natuurlijk gaan we liever dan dansen!
Make no mistake! |
|
| Ma 08 feb 18:18 |
Meld misbruik |
HW. Wat leer ik toch veel van jou, nl. wat mannen denken en waar vrouwen het grotendeels niet mee eens zijn, haha. |
|
| Ma 08 feb 18:25 |
Meld misbruik |
@ Sayo,
Om de andere sexe te begrijpen is meer dan één mensenleeftijd voor nodig. Maar de zoektocht is in ieder geval de moeite waard.
Vroeger begreep ik je vaak niet, maar ik ontdek steeds meer wijsheid die achter jouw woorden schuil gaan. Wijsheid over het leven. |
|
| Ma 08 feb 18:28 |
Meld misbruik |
HW007 schreef: 'Vrouwen die jongere mannen willen, zijn slechts oogklepperig op zoek naar sexueel genot, waarvan ze zelf niet weten wat ze willen. Ik denk een soort superieur vrouw gevoel, waar een oudere man niet in trapt'.
Dat noem ik nou nog eens psychologie van de Tilburgse kermis! Mijn zus is gelukkig getrouwd met een 10 jaar jongere man en een vriendin met een man die 12 jaar jonger is. Ik val niet op jongere mannen, maar zeg nooit nooit! |
|
| Ma 08 feb 18:31 |
Meld misbruik |
Chantal zie mijn commentaar naar HW!
Boldoot, laat em toch! :-)) |
|
| Ma 08 feb 19:00 |
Meld misbruik |
@ Sayo,
We moeten ze niet allemaal op één hoop gooien! Misschien dat zo'n jonkie .... |
|
| Ma 08 feb 19:01 |
Meld misbruik |
@ sayo helemaal mee eens.
Ik heb ooit een openbaring gehad, ik liep op het strand en plotseling openbaarde God zich voor mij.
Nee ik liep niet met een nespresso machine.
God zei tegen mij Rob, jij bent een goed mens en dat wil ik belonen, je mag één wens doen.
Nu had ik een vriendin die in Engeland woonde, dus zei ik God bouw me een brug van IJmuiden naar Hull, dan kan ik haar bezoeken wanneer ik wil, hoef ik geen vliegtuig, of boot reis meer te reserveren.
God zei Rob heb je enig idee hoeveel, beton en ijzer daarvoor nodig is?
Doe a.j.b een andere wens, ik zei oké God, leer mij dan de vrouw te begrijpen.
God dacht even na en zei toen, hoe veel rijstroken moet die brug krijgen? |
|
| Ma 08 feb 19:10 |
Meld misbruik |
Robg. Haha, ja da's een goeie. Maar dat zei God volgens mij tegen iemand anders, want die had ik al gehoord!
Chantalc. Ik gooi die jonkies echt niet op één hoop. Zou wel gek zijn, een voor een zijn ze veel leuker! :-)) |
|
| Ma 08 feb 19:26 |
Meld misbruik |
@ ChantalC
Wijsheid heb je zeker, dat is al meer dan eens aangetoond. Je noemt hier 2 huwlijken, die gezien de omschrijving die je geeft, tussen mensen zijn die veel van elkaar houden. De vrouw met wie ik het langste samenwas (9 jaar of zo) was 4 jaar ouder.
Alle andere context van vrouwen over jongere mannen, betreft niet het huwlijk, maar slechts een (tijdelijke) genotsbehoefte. Maar dat geeft niets, ieder doet maar wat ze leuk vindt.
Met oudere vrouwen, of om on topic te blijven, de vergisseingen van oudere vrouwen, is helemaal niets mis. Iedereen plukt de vruchten van eigen zaaiwerk.
@ Boldoot
De man die mij weet te verleiden moet wel van heel goeie huizen komen maar: ge wit oot nooit nie waor?! ;)
Wat kan ik hier op zeggen.
@ All
De enige echte vergissing van veel vrouwen vind ik, dat ze meer naar hun vriendinnen (en familie)luisteren, dan naar hun eigen hart. Zogenaamde verstandelijke beredeneringen overschaduwen emotioneel geluk en fijn gevoel. |
|
| Ma 08 feb 19:27 |
Meld misbruik |
@ Robg: Freud kwam er ook al niet uit:
'Die grosse Frage, die nie beantwortet worden ist und die ich trotz dreißig Jahre langem Forschen in der weiblichen Seele nie habe beantworten können, ist die: Was will das Weib?' |
|
| Ma 08 feb 19:30 |
Meld misbruik |
HW. Mijn familie en vrienden zegen dat ik nooit naar hun raad luister... |
|
| Ma 08 feb 19:37 |
Meld misbruik |
@ HW007: In mijn eerste reactie zei ik al dat het er vanaf hangt of het de eerste keer is of dat het je seksleven in een duurzame relatie betreft. Bij de eerste keer kun je nog een onderscheid maken tussen de eerste keer met de man waar je verliefd op bent of een one night stand.
Of dat nu ook nog verschilt naargelang de leeftijd van beide partners betwijfel ik. Zeker de conclusie dat vrouwen die seks hebben met jongere mannen 'een soort superieur vrouw gevoel, waar een oudere man niet in trapt' hebben, vind ik nergens op slaan. |
|
| Ma 08 feb 19:41 |
Meld misbruik |
@ Sayo; 'Dus doe nooit wat je moeder zegt, dan komt het allemaal terecht' (Annie M.G. Schmidt)
Ben ik ingeburgerd of ben ik ingeburgerd?
Nu die jonge ventjes nog ... |
|
| Ma 08 feb 19:43 |
Meld misbruik |
Ik denk juist, jee, zo'n lief leuk knap jong ding, wat moet die nou van mij? Niks niet superieur hoor! Gewoon leuk!
Net als Demi Moore zei (las ik gisteren in de sauna in een glossy) Een jonge man houdt je jong! :-))
Zal andersom voor een man ook wel gelden! |
|
| Ma 08 feb 19:43 |
Meld misbruik |
Heel verstandig Sayo !
@ ChantalC
Als je het nergens op vindt slaan, leg me dan recht door zee svp uit, waarom vrouwen sex willen met jongere mannen (toen Viagra nog niet was uitgevonden, kon ik het snappen). |
|
| Ma 08 feb 19:44 |
Meld misbruik |
Nou, ik deed wel altijd wat mijn moeder zei. Gehoorzame dochter , hè? Familie is wat anders! |
|
| Ma 08 feb 19:45 |
Meld misbruik |
HW. Als je nou gewoon even nagaat waarom jij een jonge(re) vrouw wil hoeven wij jou niks meer uit te leggen! |
|
| Ma 08 feb 19:46 |
Meld misbruik |
Het gaat dus niet alleen om sex HW, snappie? |
|
| Ma 08 feb 19:51 |
Meld misbruik |
@ Sayo, nee hoor aan mij, maar ik heb dit verhaal wel eens eerder geplaatst, zelfs meen ik als onderwerp. |
|
| Ma 08 feb 19:51 |
Meld misbruik |
@ Sayo,
lief, leuk, knap, jong ding.
lief, leuk, knap, oud ding, hahahaha.
Ja er zit wel een woordje verschil in die 2 zinnen.
Niks niet superieur hoor! Gewoon leuk!
Niks niet superieur hoor! Gewoon jong!
Niks niet superieur hoor! Gewoon oud!
Ik denk naarmate ik meer lees, dat vrouwen toch redelijk visueel ingesteld zijn. En dat kan ik me heel goed voorstellen. Een strak lichaam ziet er mooier uit dan een minder strak lichaam.
Maar lief en leuk en zal het verschil niet uitmaken, het zijn waarschijnlijk ook jeugd herinneringen. Bij mannen noemen ze dat een midlife crisis, waar hij zich mog jong wil voelen en dat ook wil bewijzen. Bij vrouwen zal het misschien ook zoiets zijn.
Ik laat me graag voorlichten Sayo. |
|
| Ma 08 feb 19:56 |
Meld misbruik |
da doek al vaak genoeg Sayo, nou moet het er ff uit.
die truckendoos die die steeds opentrekt van "jij bent zo een wijze vrouw"...
als die t niet meer weet komt ie met die opmerking, vrouwtjes weer blij en hij komt er weer weg. |
|
| Ma 08 feb 20:07 |
Meld misbruik |
Nou, ik ben niet blij, vind het jammer dat ie mij niet altijd goed c.q. verkeerd begrijpt, maar ja, ik ben een voruw hè, onmogelijk te begrijpen dus door een man, wat Robg terecht opmerkt, haha
Ga er steeds weer tegenin, maar zo is HW, laat ik maar zo. Ieder vogeltje, etc. |
|
| Ma 08 feb 20:16 |
Meld misbruik |
HW007 schreef: 'Als je het nergens op vindt slaan, leg me dan recht door zee svp uit, waarom vrouwen sex willen met jongere mannen'.
Als ik met een man naar bed ga die toevallig jonger is dan ik, dan wil dat niet zeggen dat ik bewust naar een jonger iemand gezocht heb en al helemaal niet dat ik mij superieur voel tav alle mannen. De logica van het superioriteitsgevoel ontgaat me volledig. Misschien was het zijn idee en valt ie altijd op Wijze Oude Vrouwen. Misschien heeft ie een traumaatje of een stoornisje of zo, maar dat boeit me niet want ik geef geen consult in bed. |
|
| Ma 08 feb 20:18 |
Meld misbruik |
Ja Sayo, een oude vos verliest zijn streken niet ... |
|
| Ma 08 feb 20:23 |
Meld misbruik |
hij wil (kan) je ook niet begrijpen Sayo, je stelt lastig vragen en maakt opmerkingen die hem niet aan staan.
Als dat lastig voor hem wordt en je begint hem te irriteren dan komt ie met dat wijze vrouw etc.. |
|
| Ma 08 feb 20:25 |
Meld misbruik |
Ai Sayo,
Een consult in bed is overigens helemaal niet verkeerd. Kan tussen de lieve fluisterende woordjes door. Tussen het strelen en zachtjes kussen in je nek of hals.
Staat wel stoer, in bed met zo een intelligent brilletje op, waar miss Utrecht achter verstopt zit.
jaja Sayo, je weet het weer mooi uit te leggen.
Als ik met een jongere vrouw naar bed ga, dan is dat omdat :
1. Ze lief en leuk en jong is;
of
2. Oudere dames mij niet zien zitten, omdat
2a. Ik niet jong ben;
of
2b. Ze geen jong gevoel van mij krijgen.
of
Wat anders. Hahahaha.
Maar hoe dan ook Sayo is knap en wijs. Hoe knap ChantalC is weet ik nog niet, maar uit wat ik lees is ze zeker wijs.
Maar ja, wijze mensen vinden slechts wijze mensen.
En ChantalC, ik ben geen vos, wel oud. Ik denk de oudeste van ons, althans in wijsheid, hahahaha. |
|
| Ma 08 feb 20:25 |
Meld misbruik |
O ja, ChantalC
Een compliment is niet hetzelfde als een streek. |
|
| Ma 08 feb 20:28 |
Meld misbruik |
Enne Boldoot,
Sayo irriteert mij NOOIT. Ze kan zeggen of schrijven over mij wat ze wil. Van Sayo accepteer ik alles. |
|
| Ma 08 feb 20:30 |
Meld misbruik |
Grappig hoe je in ieder topic hetzelfde terug kunt lezen. *vraag zich af of hij een topic over wasknijpers moet beginnen* |
|
| Ma 08 feb 20:31 |
Meld misbruik |
Brilletje, ik???
En van dat consult , dat schreef ik niet!
Ik vroeg dus wat jij voelt als je met een jongere vrouw in bed ligt, niet wat jij denkt dat zij voelt!! lees je even mee?
"HW. Als je nou gewoon even nagaat waarom jij een jonge(re) vrouw wil hoeven wij jou niks meer uit te leggen!" |
|
| Ma 08 feb 20:32 |
Meld misbruik |
Boldoot
ooit werd ik op MV aangevallen op "vrouwtje", en wat lees ik in jouw eigen tekst:
vrouwtjes weer blij
snap jij m of snap ik m ook niet. Welke "vrouwtjes" bedoel je, leg eens uit svp.
Maar jij bent ook wijs hoor. En dat zonder streken van mijn kant. |
|
| Ma 08 feb 20:37 |
Meld misbruik |
@ Sayo
Als ik een vrouw wil, en ze wil mij, dan blijkt en bleek in de praktijk van de laatste 10 jaar steeds, dat ik de oudste was.
Het klikken ontstaat tussen personen, en niet vanuit een leeftijd tabel. Het heeft te maken met levendig en optimistische kijk op het leven.
Ik ga liever om met een avontuurlijke vrouw van 60, dan met een die alles al gezien heeft en overal al geweest is, van 35.
Wat ik merk is dat mensen steeds maar de situatie omdraaien. Van 2 mensen die elkaar vinden, maken ze er van dat de oudste een jongere zocht. En dat gaan ze ook nog verdedigen, hahahaha. |
|
| Ma 08 feb 20:42 |
Meld misbruik |
Excuus Robg,
dat ik zoveel schrijf. Waarschijnlijk door je vergissingen. Moet nog steeds lachen om Bol, en haar truckendoos bedenksel.
Het is geen truckendoos. Door één persoon een spontaan compliment te geven, zit de rest weer op de kast.
Ooit schreef ik "Bolnd is OK" en de hele niet-blonde massa zit zich te verdedigen dat ze ook OK zijn, nou ja. Kan of mag je dan niets meer zeggen. Gewoon zelf een grijze muis worden. Ik niet dus. Als ik Sayo en ChantalC leuk vind, zeg ik dat gewoon.
Of is dat een vergissing ? |
|
| Ma 08 feb 20:52 |
Meld misbruik |
@ Sayo quote O, was jij dat Rob, haha.
Ja dacht je dat anderen ook openbaringen hadden? |
|
| Ma 08 feb 21:18 |
Meld misbruik |
Ik heb er in het verleden wel eens van gehoord. Ene Johannes?
Maar nu had dat toch ook gekund?
Er is meer tussen hemel en aarde...
Maar oké, dit was dus jouw openbaring! |
|
| Ma 08 feb 21:18 |
Meld misbruik |
@HW007 oeiiiiiii de truckendoos van Boldoot en dat in dit onderwerp, dat is glad ijs. |
|
| Ma 08 feb 21:27 |
Meld misbruik |
Welnee Rob,
inmiddels staat het nieuwe topic al in het forum, hahahaha.
Truckendozen, als je er dieper over nadenkt..... |
|
| Ma 08 feb 21:35 |
Meld misbruik |
Euhh, ik wil niet vervelend doen, maar volgens het groene boekje is het: trukendoos
Een truck in een doosje: dat wordt moeilijk! |
|
| Do 11 feb 09:19 |
Meld misbruik |
Ik wil ook even reageren :)
Er zijn dus ook van die mannen die S E X dus zéér belangrijk vinden boven alles, WAT NOU PRATEN neeeee..
Ik kom tekort ik ga het elders opzoeken
Want een vrouw in het algemeen(niet allemaal)hebben veel dingen die in hun hoofd spoken zoals kinderen, financiele zorgen en noem maar op..En ja als er woorden zijn geweest of ruzie's willen ze erover(uit) praten, en geen goedmakertje in bed.. Mannen beweren dan weer dat de frustraties en last van hun af valt..Zal wel!! Maar daar word de werkelijkheid niet mee opgelost..
Ben wel iemand die het eigen initiatief neemt niet afwachtend van, maar dan komt het weer wat hier al omschreven is in het topic, hij wil NIET!!
En dan word je onzeker:(
Nogmaals dit geldt voor MANNEN en VROUWEN:) |
|
| Do 11 feb 14:09 |
Meld misbruik |
Hoi M1975,
Uit je woorden lees ik dat je vanuit een vrouwlijke positie binnen een relatie reageert. Misschien je eigen (eerdere) relatie.
Als je "vrouw" en "man" vervangt door "mens" en "hij" en "zij" vervangt door "hij/zij", ben ik het helemaal met je eens.
Daarnaast wat je meemaakte, met enkele personen, is denk ik niet toepasbaar op alle personen.
Onzekerheid hoeft niet. Het ontstaat vaak na een emotionele tik die je incasseert. Kijk in de spiegel, je weet wie je bent, wat je kunt en wat je al presteerde, ook zonder hulp van anderen.
En wat de titel van dit stuk betreft....vergissingen zijn menselijk. Als je geen vergissingen maakt ben je geen mens. |
|
Om te reageren moet je ingelogd zijn.
|
|
|