UITGELICHT
 |
|
Schelden en vloeken
Op Wo 07 nov 07 door Dive
Kut! hoor ik vanuit zijn slaapkamer.
Je bedoelt vagina? zeg ik. Ik kijk vanuit de gang...
|
|
|
|
|
|
Ben jij net als ik?
4 weken! Zolang ken ik haar. Daarbij vraag ik jou of “kennen” de juiste aanduiding is voor 2 mensen die elkaar nog nooit fysiek ontmoet hebben? Onze relatie – nou ja, je begrijpt wel wat ik bedoel – is heel zuiver: we communiceren digitaal. Kwestie van nullen en enen die via ingewikkelde protocollen van en naar voor ons herkenbare informatie wordt omgezet. Berichten via internet, sms en telefoon, schoner en zuiverder kan je het niet hebben. Hoewel? Strikt genomen is dat niet correct. Je kent het wel, die niet te onderdrukken nies waarvan de sporen op je toetsenbord spetteren voordat je met je ogen hebt kunnen knipperen. Ik daag je uit: knipperen terwijl je niest! Ja, je ogen dichtknijpen! Dat natuurlijk wel. Ook altijd leuk in de auto… Of haal je maar eens voor de geest waar jou mobiel allemaal is geweest? Ook niet altijd even fris. Wat zeg je? Nee dank je, ik hoef jouw expliciete ervaring niet te weten. Mijn verbeelding maakt het al “smeuïg” genoeg. Als je het niet erg vindt ga ik gewoon verder met mijn verhaal.
Onze digitale relatie is verrassend verfrissend. Ik denk dat je wel weet je wat ik bedoel. De berichten zijn geen aaneenschakeling van niemendalletjes vol nietszeggende (on)wetenswaardigheden of platonische grappen om het gebrek aan originaliteit te verhullen. Nee! Inhoud die diepere gedachte prijsgeven, prikkelende zinnen die de geest aanzetten tot levendig beeldvorming, vragen die tot denken aanzetten en ja, ook het niemendalletje komt voorbij. Alleen dit niemendalletje bevat wel de onverwachte onderbreking in de regel waarmee de uitzondering van originaliteit wordt bevestigd. Maar wat doet het met mij? Ik kijk met onverhulde nieuwsgierigheid uit naar haar volgende bericht. ELK bericht, ook het kleinste, stemt de in mijn hoofd rondwarende gedachtegolven vrolijk, inspireert mij vanuit mijn gevoel te reageren. Roept mij op na te denken over de aaneenschakeling van snel opborrelende woorden en gevoelens om deze uiteindelijk te redigeren tot logische zinnen in een nieuw bericht aan haar. Dat bericht roept bij mij weer een prettige spanning op met de vraag hoe ze er op zal reageren. Een digitale “relatie” waar ik me prettig bij voel. Heel veilig ook!
Morgen komt daar verandering in. Dan gaan we elkaar ontmoeten! Weg veilige “afstand”. Etentje op een romantische plek. Nee, echt! Stel je voor: een restaurant waar de authenticiteit van het gebouw in combinatie met de rustieke inrichting een eigen sfeervolle ambiance creëert en plaats dat in een prachtige stad van middeleeuwse oorsprong.! Wat kan daar nog mis gaan?
Ben jij zoals ik en wordt je onrustig als dat moment dichterbij komt. Natuurlijk, Ik heb wel de intellectuele verbinding, de leuke foto (knappe vrouw!), vrolijke, diepgaande en inspirerende teksten, maar hoe is zij nu in het echt? Laat staan er maar niet over nadenken of ik haar wel herken! Natuurlijk heb ik haar foto, alleen die is duidelijk in een meer zomerse periode genomen! Nu is het winter. Als ik haar niet herken, herkend ze mij wel! Maar…, hoe zal ze reageren wanneer ze mij voor het eerst “live”ziet? Ach, ik loop weer te “mutsen” Ik maak me zorgen over niks en nada. Komt helemaal goed.
Ja, maar dan: de begroeting… Geef ik haar een hand of geef ik een Hollandse begroeting met 2 kussen op de wangen? Pak ik haar beide handen beet of haar schouders? En als ze nu handschoenen draagt? Ja, en dan begint het! Het element dat niet te controleren is gaat zijn eigen gang. De chemie gaat zijn werk doen. De door ons oerinstinct gestuurde, primitieve, onstuitbare en onzichtbare uitwisseling van geurstoffen en corresponderende gedachtegolven.
Herken jij dat gevoel? Ik kan mij vergissen: maar het maakt volgens mij niet uit of je nu iemand van midden 40-er bent met de nodige levenservaring zoals ik, of een begin 20-er die net ontdekt heeft welke rugzak hij het makkelijkst draagt: zo een ontmoeting roept spanning op - en dan zijn we nog niet eens bij het scenario van de onbenullige ober die, als hij niet de dampende soep over mijn benen uitstort vast wel een glas wijn omstoot waarbij deze als de vloeibare explosie van een in trance verkerende expressieve kunstnaar háár van borst tot schoot met een dieprood pallet beschilderd! - zoiets gebeurt tenslotte alleen in films. Kortom: een gezonde spanning, maar toch. Tenminste als jij net als ik opzoek bent naar een, om in het huidige tijdsbeeld te blijven, duurzame relatie. Ik weet het; er zijn ook mannen die vooral, of alleen maar, opzoek zijn naar een in gedachte te plaatsen nieuwe kerf in hun “kolf”. Ieder zijn ding zullen we maar zeggen.
Misschien ben jij net als ik? Waarschijnlijk, maar morgen niet, dan heb IK een afspraak met haar en jij niet!
|
|
Reiger |
Laatst aangepast: 7-2-10 18:38
|
Meld misbruik
|
|
| Zo 07 feb 19:43 |
Meld misbruik |
Ha, Reiger, WB!
'k Ben niet zoals jij, JIJ hebt die afspraak!
Waarom eigenlijk, het was zo mooi.....
Geen nieuwe kerf willen, maar je neemt het risico..
Ga ervoor, ontspan, wees onbevangen!
Succes, maat! |
|
| Zo 07 feb 20:01 |
Meld misbruik |
Reiger, wat een mooi geschreven stuk.
Ik hoop dat jullie een ontzettend leuke avond hebben, dat je vergeet er op te letten of ze handschoenen draagt want zij zoent jou al voor je maar kunt bedenken of en hoe er gezoend moet worden, en jullie nemen gewoon geen soep, klaar, is dat probleem ook opgelost. :)
Have fun! (neem wat Bachbloesem ;))
Is zij zoals jij hoopt en ben jij zoals zij hoopt dan is dat fantastisch. Loopt het allemaal anders dan hoop ik dat je toch die 4 pure weken zult blijven koesteren! |
|
| Zo 07 feb 20:32 |
Meld misbruik |
Reiger, o ja.. zeker weten herken ik dat. De mooie intense opbouw per mail, sms etc. De spanning die stijgt.. elke keer iets meer. Toeleven naar de eerste ontmoeting, de ondraaglijke spanning die dag.
Oh, ja, zeker herken ik dat. De tijd voorafgaand aan de ontmoeting vond ik dan zo mooi, dat ik het bijna zonde vond hem te gaan ontmoeten.
Ik wens je toe dat je droom uit mag komen en dit een mooi vervolg krijgt. Ik weet namelijk ook hoe dat voelt :-))) |
|
| Zo 07 feb 20:33 |
Meld misbruik |
@Reiger, héél herkenbaar je geschreven stuk en goed verwoord.
Ga er van uit dat het een prettige ontmoeting wordt.
Go for it !! |
|
| Zo 07 feb 23:23 |
Meld misbruik |
ja ik herken dit ook en zij vast ook... ook zij zal onrustig zijn en denken als dit, als dat... maar net als NVtje zegt, de tijd ervoor is al zo leuk en mooi... geniet ervan!
Ik hoop dat het zal worden zoals je hoopt! |
|
| Ma 08 feb 15:20 |
Meld misbruik |
@ LZ
Nee, het MV-podium staat juist níet klaar voor hem, suff... Hij ontmoet vandaag HAAR. Dus wordt het: die-zien-we-nooit-meer...terug!
Reiger: wel ff laten horen wanneer het een knalsucces was hoor. :) |
|
| Ma 08 feb 17:00 |
Meld misbruik |
Mooi Reiger en heel herkenbaar.
Dat zuiver cyber-contact maakt dat alle schijnheilige rompslomp, beroep, leeftijd, uiterlijk en wat nog meer roet in het eten gooit gewoon weg blijft.
De andere kant is dat je allebeiden 10-tallen cyberlijntjes kunt hebben, allemaal even zuiver en even puur.
Maar het is je van harte gegund, dat ze jouw toekomst met vreugde en samenzijn kan en gaat invullen. |
|
| Ma 08 feb 19:29 |
Meld misbruik |
Wat een mooi verhaal, ik voel de spanning bijna. Als kersverse single ben ik erg benieuwd naar de afloop en hoop ik zo op een; en ze leefden nog lang en gelukkig....zucht! |
|
| Ma 08 feb 19:58 |
Meld misbruik |
Wát een genot om te lezen! ´
Pakkend verhaal qua inhoud én schrijfstijl. Heerlijk!
Dank. En U: veel onbevangenheid en Plezier vooral daar. Onder het wakend oog en de, naar ik hoop, vaste hand van de ober. :) |
|
| Ma 08 feb 21:57 |
Meld misbruik |
Leuk geschreven man...
Ik ken dat gevoel niet, ik denk dat mijn verwachtingspatroon op een ander niveau ligt, maar toch, je bent een woordkunstenaar, dat mag ik wel...
All the best, I wish you luck and happiness ! |
|
| Wo 10 feb 03:21 |
Meld misbruik |
@Reiger; 07022010 geschreven,
"Misschien ben jij net als ik? Waarschijnlijk, maar morgen niet, dan heb IK een afspraak met haar en jij niet!"
Morgen is vandaag geworden; [10022010]
dan heb IK een afspraak met haar en jij niet!
Grapje, schitterend geschreven, benieuwd wat je ervaring is geworden.
Ferm. |
|
| Za 20 feb 16:12 |
Meld misbruik |
Reiger:
Ik schijn van achteren naar voren te lezen
bij jou.
Heb eerst je vervolg gelezen,
nu de opmaat pas.
Maar wederom:
chapeau! |
|