UITGELICHT
 |
|
' Ik pieker me suf '...
Op Zo 16 dec 07 door Vianne
In een artikeltje dat ik vandaag las werd de vraag gesteld wat de redenen zijn waardoor e...
|
|
|
|
|
|
‘Stem, dan hoor je er bij’
Veel mensen zijn bang dat ze er niet bij horen. Daarom laten ze zich wijs maken dat ze moeten stemmen. Op een partij waar ze niet in geloven.
Stem pas als een partij jou overtuigt. Groeit het leger niet-stemmers, dan komt er beweging in de verstarde verhoudingen, dan krijgen ze het daar benauwd.(de PVVstemmers pakken het nog wat radikaler aan). Stem je ongemotiveerd, zeur dan niet dat alles bij het oude blijft, want dan geef je ze een vrijbrief.
|
|
TAFKAD |
Laatst aangepast: 20-2-10 17:27
|
Meld misbruik
|
|
| Za 20 feb 18:08 |
Meld misbruik |
De zwijnerij van de politiek bestaat uit de versimpeling van dingen die voor veel mensen te moeilijk zijn. Noem iemand rechts (Fortuyn) en men hoeft niet meer na te denken; rascistisch, fasistisch, fout, links is goed, midden mag misschien.Demonisering heet dat.
(Ik) wantrouw iedere politicus die zich van deze termen bedient. |
|
| Zo 21 feb 11:36 |
Meld misbruik |
Niet stemmen is wel het domste dat je doen kunt...............
Nietstemmers zouden eigenlijk ook niet over politiek in discussie mogen.............
Toch? |
|
| Zo 21 feb 12:17 |
Meld misbruik |
@ Silence: 100% mee eens.
Als je blanco wil stemmen - uit protest of whatever - stem dan blanco. Als je verhinderd bent, geef iemand een volmacht.
De niet-stemmers zijn in mijn ogen apathische, luie donders. Dan moet je achteraf niet zeuren! |
|
| Zo 21 feb 14:47 |
Meld misbruik |
silence, leg es uit? Waarom? Wat mankeert aan bovengenoemde stelling?
Chantalc, dus ik ben....
stront in je ogen? |
|
| Zo 21 feb 15:54 |
Meld misbruik |
@ TAFKAD: ik zei 'apathische, luie donders' in z'n algemeenheid en wat dat met stront te maken heeft, weet ik niet. |
|
| Zo 21 feb 15:59 |
Meld misbruik |
@ TAFKAD: jij roept de luie donders op om vooral te blijven liggen, dus hoor je zelf niet tot die groep. |
|
| Ma 22 feb 00:36 |
Meld misbruik |
@TAFKAF Jazeker, stem, dan hoor je erbij.
Niet gestemd is niet meegedaan, dus uit!
Dat je moet stemmen op je voorkeur, je instinct, je weloverwogen keuze, mee eens!
Als je niet weet waarop je kunt/moet/wil stemmen dan is blanco een prima optie.
Wil je geen stem in het geheel? Mij best, maar dan ook stil blijven tot de volgende keer dat je je stem mag laten horen. |
|
| Ma 22 feb 07:52 |
Meld misbruik |
'merkwaardige opvatting van democratie: eens in de 4 jaar je 'stem'gebruiken in een hokje, en daarbuiten de bal aan de ander laten.
Ik kies voor andersom. Ik stem het hele jaar door. |
|
| Ma 22 feb 12:53 |
Meld misbruik |
Ik stem al bewust meer dan 20 jaar NIET.
Dat kunnen anderen DOM vinden, moeten ze zelf weten.
Ik klaag ook niet over regels en beslissingen. De verhalen van de partijen zijn mooi. In de practijk moeten ze toch flexibel zijn en meebuigen met de coalitie of onder druk van de oppositie.
In dit land zullen we steeds meer onze eigen boontjes moeten doppen. Gezondheidszorg, hulp aan zwakkeren en onderwijs vind ik belangrijk, en elke partij zorgt wel ervoor dat ze de populaire items in hun campagne meenemen.
Democratie lijkt vrijheid. Vrije keus voor de massa.
De minderheid trekt ALTIJD aan het kortste eind. Dat maakt niet uit, ze schikken zich wel naar de meerderheid.
Zolang we stemmen zijn we in hokjes te stoppen die netjes voor ons zijn gecreëerd. Zo uniek zijn we dus kennelijk niet. Ook mensen kiezen hun kudde, en als er een aantal leiders opduiken, rennen we allemaal snel naar onze eigen kudde, althans dat lijkt het effect van dat je dom bent als je niet stemt.
Inderdaad Tafkad. Elke dag loop je in de wereld, en niet eens per 4 jaar. |
|
Om te reageren moet je ingelogd zijn.
|
|
NIEUWE STELLINGEN
 |
|
Het archief
Op Wo 08 sept door Slensor
Van alles bewaarde ik, maar sinds de scheiding ruim ik ook op. De woonplekken zijn kleiner...
humor
Op Wo 08 sept door sjonny67
Tankauto met Nederlandse mest geëxplodeerd in Keulen
Uitgegeven: 8 september 2010 13:09
...
Zonder titel!
Op Di 07 sept door mimi08
Elke dag opnieuw moet je je krachten verzamelen om wakker te worden en doorgaan met leven....
kort dag maar misschien wel weer een keer gezellig
Op Di 07 sept door luckyluck48
A.s. zaterdag 11 september is er in mijn dorpje (een feestje omdat Gert de eigenaar van de...
Als wij .....
Op Ma 06 sept door CeJe
Als wij iets vergeten zeggen we "Ja, ik heb het zo waanzinnig druk .
Als oude mensen iets...
|
|
|